0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » DİĞER KONULAR » ...::: İSLAM BARIŞ DİNİDİR :::...   Cevap Ekle

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
EmReCaN_TR su an offline EmReCaN_TR  
...::: İSLAM BARIŞ DİNİDİR :::... Alinti ile cevapla
57 Mesaj -
ÝSLAM kelimesi S,l,M köklerinden türemiþtir. Ýki anlamý vardýr :
1- Barýþ, huzur, selamet, esenlik ...

2- Teslim olmak

Bu iki anlamý tek cümlede þöyle özetleyebiliriz.

Ýslam ;" barýþ ve huzur içinde yaþamak için Allah’ýn kanunlarýna ( K.Kerim’e) teslim olmak demektir."

Ýslamiyet’in hakim olduðu her yerde barýþ ve huzur, Ýslamiyet’in olmadýðý veya eksik, yanlýþ, hatalý uygulandýðý her yerde de kan ve gözyaþý olmuþtur. Buna tarihten örnekler verelim :

Yer Mekke : Mekke’ye Ehli küfür, þirk, gayri Ýslami bir dünya görüþü hakimken, yönetim Ýslam olmayanlarýn elinde iken ( Ebu Leheb , Ebu Cehil ... ) Mekke’de kadýn satma, içki içme, putlara tapma, halkýn inançlarýný sömürme, kan davasý, asabiyet (ýrkçýlýk) ... hakim idi.

Bunlara karþý olan Ýslam bir din (yaþam tarzý-þekli) olarak ortaya çýkýnca çarklarýnýn bozulacaðýný anlayan, sömürülerinin son bulmasýndan endiþe duyan gayri Ýslami görüþlü yöneticiler, Müslümanlara; iþkenceye, baskýya baþlarlar.

Önce Müslümanlar dövülür, hakarete maruz kalýr, hapsedilir... Zamanla can - mal güvenlikleri kalmaz. Aç - susuz, yýllarca toplu yaþamaya mecbur edilirler. Ýçlerinden þehit düþenler olur. Öyle ki artýk Müslümanlar ev, toprak, hatýra, anýlarýný... geride býrakýp Mekke’yi terk etmeye zorlanýrlar. Aile ve akrabalarýndan, her türlü mallarýndan, çocukluk, gençlik anýlarýndan uzaklaþýp, parasýz, maddi hiçbir destekleri olmaksýzýn, sadece inançlarý için, bir bilinmeyene doðru yolculuða çýkarlar.

Medine : Yeni bir mekan, yeni bir çevre, yeni þartlar... ve her þeye yeniden baþlama. Ama zorluklar bu kadarla da sýnýrlý deðildir : Mekke’li müþrik-kafirler Müslümanlarýn geride býraktýklarý mallarý satmak için bir ticaret kafilesi kurarlar. Müslümanlar buna engel olmak için Bedir savaþýný; sayýca, silahça az olmasýna raðmen göze alýrlar ve sonuçta savaþý kazanýrlar. Uhud savaþý : Bedir’in intikamýný almak için savaþý baþlatan taraf yine müþrikler olur... Hiç bir þekilde baþarýya ulaþamayan müþrikler Medine’nin çevresini sarýp (Hendek Savaþýgöz kırpma Müslümanlýðý yok etmeye çalýþýrlar...

Mekke’deki müþrik bataklýðý kurumadýkça müþriklerin saldýrýlarýný önlemek imkansýz hale gelmiþtir. Hz. Resul Mekke’ye sefere çýkar ve Mekke’yi kan akýtmadan fetheder. Tüm müþrikler Hz. Resul’ün mübarek aðzýndan çýkacak sözlere göre muamele göreceklerdir. Daha 10 yýl olmamýþtýr. Korkutma , sindirme, iftira, öldürme, açlýk ile yýldýrýlamayan bir hareketin lideri, karþýsýndaki yenik müþrik topluluðuna bir konuþma yapar ve en son olarak onlara þunu sorar : Siz benden ne gibi bir davranýþ bekliyorsunuz. Mekke’li müþrikler; biz seni adil biri olarak tanýdýk ve senden ancak adalet bekliyoruz derler. Hz. Resul, zalim olan bu topluluða:

Ve entumüttuleka, hepimiz hürsünüz, serbestsiniz buyurur ve rahmet, peygamber olduðunu bir kere daha ispat eder.

Gayri Ýslami yönetimde Mekke’de kan, zulüm ... vardýr. Ýslami yönetimde hoþ-görü, özgürlük ve af.

Yer Kudüs : Haçlý (Hýristiyan taraftarlarýnýn) seferleri baþlamýþtýr... Avrupa’dan yola çýkan hapishaneden çýkartýlmýþ, serseri, katil insan sürüleri Kudüs’ü iþgal ederler, ele geçirirler. Haçlýlarla gelen batýlý bir tarihçinin cümleleri ile “Kudüs’ün her yeri kan gölüne” döner. Kudüs’teki tüm Hýristiyan ve Yahudiler öldürülür. Binlercesi insafsýzca ve bir ibadet aþký ile acýmasýzca...

Peki Müslümanlar Kudüs’ü fethetmiþ iken idareyi ele geçirmiþken durum nasýldý: ... Ýslam ordularý Kudüs’ü fethetmiþlerdir. Ýslam ordusu komutaný, Halife ( Hz. Resul’den sonraki Ýslam devletinin yöneticisi ) Hz. Ömer’e haber gönderir Kudüs fethedildi buyrun gelin. Ýsmi adaletle özdeþleþmiþ olan bu insan, bir devlet baþkaný, yeni bir þehri fetheden ordularýn lideri, bir deve ve bir hizmetçi ile yola çýkar. Deveye sýra ile binilmekte yürüyen kiþi deveyi ve yularýný tutmaktadýr. Nöbetleþe binilerek Kudüs’e yaklaþýlýr. Deveye binme sýrasý hizmetçiye gelmiþtir. Hizmetçi, ben sýramdan vazgeçtim buyurur siz binin der. Fakat Hz. Ömer bunu kabul etmez ve hizmetçisini deveye bindirir. Yeni fethedilen þehrin ahalisi ve Ýslam ordusu yaklaþmakta olan kafileyi seyretmektedir: Hizmetçi deveye binmiþ, Devlet Baþkaný Hz. Ömer devenin yularýný tutmuþ þehre doðru yaklaþýyor. Çevresinde ne muhafýz alayý ve ne süslü elbiseleriyle yardýmcýlarý ... Karþýlarýnda sadece adil bir lider vardýr,Hz. Ömer .

Halife Ömer þehre girer. Kudüs’ün Hýristiyanlarý Hz. Ömer’e kompliman yarýþýna girerler. Buyurun kilisemiz de namaz kýlýn derler . Hz. Ömer ibretlik ve ince düþüncenin mahsulu bir cevap verir: “ Eðer ben sizin kilisenizde namaz kýlarsam, benden sonra gelen Müslümanlar da bu kilise de namaz kýlmak isterler, kilisenizi elinizden kaybedebilirsiniz .” Sonra tüm gayrimüslimleri serbest, ibadetlerinde hür býrakýr.

Haçlýlarýn iþgalindeki Kudüs ve Ýslam ordularýnýn fethettiði (barýþ ve huzura açtýðýgöz kırpma Kudüs arasýndaki fark ortadadýr. Çünkü dinleri, dünya - ahiret görüþleri, olaylara bakýþ açýlarý farklýdýr.

Yer Ýspanya(Endülüs) : Haçlý Avrupa devletleri Ýspanya’da bulunan Endülüs Emevi Ýslam ülkesine saldýrýrlar. Üç tarafý da deniz ile çevrili ülkenin dördüncü yönünden (Avrupa’dan) Hýristiyanlar Ýslam ülkesine girerler, iþgal ettikleri yerleri yakýp yýkarlar. Akdeniz’den gemilerle Afrika’ya veya Osmanlýya kaçýp sýðýnan kurtulur, geri kalan tüm Müslüman ve Yahudiler, Avrupa’lý barbar Hýristiyanlarca katledilir, öldürülür.

Halbuki Emevi Müslümanlarý Ýspanya’yý fethettiklerinde Ýspanya’yý Endülüs’e çevirirler. Ülke baþtan baþa bir ilim- kültür merkezi haline getirir. Avrupa’dan öðrenciler Endülüs’e ilim tahsiline gelirler. Avrupa ülke krallarýnýn saray kütüp-hanelerinde var olan kitap sayýlarýnýn katbekatý bir Müslüman alimin mütevazý evlerinde bulunmaktadýr Endülüs’te...

Haçlý iþgalinde (her zaman olduðu ve olacaðý gibi ) kan ve ölüm ülkesi olan Ýspanya , Ýslam futuhatýndan sonra ilim, kültür merkezi olan Endülüs. Yer ayný ama kýstas, prensip fikirler farklýdýr.

Yer Ýstanbul : Haçlý seferleri esnasýnda Avrupa’dan gelen ( Katolik) haçlýlar Avrupa’dan , Ýstanbul kapýlarýna dayanýrlar. Kapýlarýnýzý açýn Ýstanbul’dan geçelim. Sizinde düþmanýnýz olan Müslümanlarý ve Ýslam’ý yok edelim derler. Ýstanbul’daki Bizanslý ( Ortodoks) Hýristiyanlar için bu teklif bulunmaz bir nimettir. Kapýlar Hýristiyan ordularýna açýlýr ve Katolik haçlýlar, Ortodokslarýn þehri Ýstanbul’a girince yaðmalamaya, çalmaya, katliama baþlarlar. Kiliseleri yaðmalarlar, Hýristiyanlarý öldürürler... Son anda haçlýlarýn Ýstanbul’u terketmesi Bizanslýlarca saðlanýr. Böylece Hýristiyanlarca, bir Hýristiyan þehrinin iþgali pahalýya mal olsa da önlene-bilir.

Yýl 1453. Fatih Sultan Mehmet on binlerce þehit vererek Ýstanbul’u fetheder. Onbinlercesi okla, kýzgýn yaðla, taþla, iþkence ile þehit edilerek Müslümanlarca fethedilebilen Ýstanbul’a Fatih S. Mehmet girerken, Hýristiyan kýzlar ona çiçekler sunmaktadýrlar. Fatih Sultan Mehmet kendi dindaþlarýnýn yaptýklarýný Ýstanbul’lu Ortodokslara reva görmez herkesi týpký atasý ve önderi Hz. Resul gibi özgür ve hür ibadetlerinde serbest býrakýr. Sadece fetih sembolü olarak Ayasofya Camiye çevirilir..

Yer Bosna : 1990’lý yýllar. Yugoslavya devleti yýkýlmýþ, üçe ayrýlan devletin Hýristiyan olan Sýrp ve Hýrvat taraflarý hem birbirleri ile ama her ikisi birden Müslüman olan Bosnalýlarla savaþa baþlarlar. Yýllarca yan yana yaþatýklarý Müslümanlara hoþgörü, acýmak... yoktur. Ýnsan (Hýristiyan) haklarý beþiði Avrupa’nýn ortasýnda 3.5 yýl bir halk topluca iþkenceye tabi tutulurlar. Homoseksüelliðin, lezbiyenleðin, hayvanlarla cinsel iliþkinin yaygýn olduðu Avrupa’nýn ortasýnda namus kavramýný kutsal sayan Müslümanlara, planlý bir þekilde saldýrýlar yapýlýr. 3 yaþýndan 70 yaþýna tek çocuk, kýz, kadýn, nineye ... tecavüz edilir. Erkekler boðazlanarak, kýrýk cam þiþeleri ile beyinleri sert cisimlerle patlatýlarak ... öldürülür, çocuklar canlý canlý doðranýr...

Müslümanlar, demokratlar, hümanistler ... bakar, konuþur, kýnar... Ama pratik hiçbir þey yapýlmaz.

Osmanlýlar ise , Yugoslavya’da 400 yýl hakimiyet sürmüþlerdir. Ýslami yönetimde geçen yüzyýllar boyunca Hýrvat ve Sýrplar dinlerinden dönmeye zorlan-mazlar. Özgürlük-hoþgörü sýnýrlarý çercevesinde barýþ içinde dinlerini yaþarlar. Bosnalýlar kendi istekleri ile Müslüman olurlar. Ýstenirse planlý bir çalýþma ile 20-30 senede tüm Balkan devletleri zorla Müslüman yapýlabilecekken- Ýslam dini buna karþý olduðu için- tüm dinler bir arada, zorlama olmadan barýþ içinde yaþarlar. Yüzyýllarca Ýslam hakimiyetinde barýþ içinde yaþamýþ Hýristiyan toplumlar Osmanlýnýn yýkýlmasý ile 1900’lü yýllarda Yugoslavya’nýn baskýcý rejimin çökmesi üzerine 1990’li yýllarda tek taraflý olarak Müslümanlara karþý savaþ ve zulme baþlarlar.

Güneydoðu’da günümüzde varlýðýný devam ettiren yezidiler vardýr. Yaklaþýk bin yýldýr Ýslam yönetiminde bulunan bu topluluklarýn, kendilerini yönetenlerin inançlarý ile 180 derece zýt bir inanca sahip olduklarý halde yaþam ve inançlarýnýn devamýna izin verilmiþtir.Ya Osmanlý yerine bir Hýristiyan ülke olsaydý Türkiye, Yezidiler varlýklarýný ne kadar süre devam ettirebilirler di acaba ?

Yer ve topluluk örnekleri çoðaltýlabilir: Ýspanya’dan kurtarýlan Yahudiler kendilerini kurtaran Osmanlý Ýmparatorluðu’nu yýkmada etkin rol oynarlar... Ermeniler Osmanlý idaresinde barýþ ve huzur içirisinde yaþarken ellerine geçen ilk fýrsatta Osmanlýyý arkadan hancerlerler...

Ýslam barýþ dinidir, barýþýn dinidir. Hakim olduðu yerde huzur barýþ vardýr. Olmadýðý yerde ise kan ve zulüm.

Günümüzde dünya geneline baktýðýmýz zaman kaný akan tüm toplumlarýn Müslüman olduklarý görülür : Irak, Azerbaycan, Kýprýs, Keþmir, Filistin, Kosova, Bosna, Çeçenistan, Libya, Cezayir, Tunus... kan akýtan tarafa bakýnca ülke ismi farklý olsada dinlerinin hep ayný olduðunu görürüz: Gayrimüslimler.

Bu böyle devam edecektir ta ki biz Müslümanlar Kur’an’a teslim olana, dola-yýsýyla barýþa, huzura ulaþana kadar.



GAYRÝ-MÜSLÝMLER


YER


ÝSLAMÝYET

Mekke’li

Kafirler
Müslümanlara; zulüm iþkence,öldürme, aç býrakma
Mekke
Özgür ve serbest

býrakma
Hz.

Resul

Haçlý

Seferleri
Müslüman ve Yahudileri

Öldürme
Kudüs
Kilisede namaz kýlmama serbest býrakma Hz.

Ömer

Avrupa
Müslüman ve Yahudileri Öldürme
Ýspanya

(Endülüs)
Ýlim,

kitap merkezi
Emeviler

Haçlý

Seferleri
Kiliseleri yaðmalama,

Hýristiyanlarý öldürme
Ýstanbul
Güllerle karþýlanma

serbest býrakma
Fatih S.

Mehmet

Sýrp ve Hýrvatlar
Öldürme,

çalma , tecavüz
Bosna
Hoþgörü,

özgürlük
Osmanlýlar


Not : Ýslam, Hýristiyanlýk, Yahudilik, kominizmden... üstündür. Tarihteki örnekleri yukarýdadýr.

Ýslam iman esaslarýnda da üstündür (Hýristiyan ve Yahudilerin Allah, peygamber .... inançlarý, Ýslam’dan çok farklýdýr).

Ýslam prensip, kurallarýnda da üstündür. ( Hýristiyanlýkta ,içki, faiz ... Yahudilikte ýrkçýlýk,zina ... vardýr.)

Ýnne’d- dine indellahi’l - Ýslam

Allah’ýn kabul ettiði ( insanlarý dünyada huzur ve barýþ içinde kýlacak . Ahirette de cennete götürecek ) tek din, tek yol, hak yol olan Ýslâm’dýr.

Not : Ýslâm’da Savaþ Üç Nedenle Yapýlýr

1- Nefsi Müdafaa : Düþman tarafý çarpýþmayý baþlatýrsa onlarla savaþmak. “ size harp açanlarla Allah yolunda, sizde dövüþün. Ancak aþýrý gitmeyin. Þüphesiz ki Allah aþýrý gidenleri sevmez .(Bakara 190 )”

2- Anlaþmayý bozan düþmanla çarpýþmak : Beni Kureyza-Nadir Yahudileri Müs-lümanlarla yaptýklarý anlaþmayý bozarak arkadan vurmaya çalýþýp, entrikalar yapýnca onlarla savaþ yapýlýr. (Enfal :58)

3- Düþman grup saldýrmamýþ fakat, saldýrýya hazýrlýk için toplanýp, gruplaþma yaptýklarý zaman ( Tevbe : 36 , Bakara : 194 )

Özetle ;

a- Nefsi Müdafaa

b- Ýslam davasýný saðlamlaþtýrmak ve onun yolunda duran ve Ýslâm’ý kabul etmek isteyenlere engel olaný uzaklaþtýrmak için Ýslam savaþa cevaz vermiþtir.

Bunlar dýþýndaki savaþ halleri; siyasi, menfaat savaþlardýr. Yüce dinimizle bir alakasý yoktur.

Din adýna yapýlan iktidar mücadeleri dini savaþlar deðildir ve dini baðlamazlar.yapanlar ise dünyada ve ahirette suçlu konumdadýrlar.

BARIÞ ZAMANI SAVAÞ KURALLARI UYGULAMAYACAÐI GÝBÝ , SAVAÞ AYETLERÝNÝDE BARIÞ ZAMANINDA GÜNDEME GETÝRMEK VE BU TÜR YAKLAÞIMLAR ÖNYARGI ÝFADELERÝ OLMAKTAN ÝLERÝ GÝTMEZLER .TERSÝ ÝÇÝNDE AYNI DURUM SÖZ KONUSUDUR ; SAVAÞ ÞARTLARINDA BARIÞ CÜMLELERÝ VE BARIÞ MESAJLARI YERSÝZ VE SEVÝYESÝZ BÝR DURUMU ORTAYA ÇIKARIR.

ÖZETLE ; SAVAÞ ZAMANINDA UYGULANACAK AYETLERÝ BARIÞ ANINDA DEÐERLENDÝRÝRKEN SAMÝMÝ VE ÖNYARGISIZ OLUNMALIDIR. NORMALDE ÝSLAM = BARIÞ DÝNÝDÝR . TABÝÝKÝ SAVAÞ TA ÝNSANLAR ÝÇÝNDÝR VE SAVAÞ ESNASINDA UYGULANACAK AYETLERDE VARDIR.

SAVAÞLARIN ÇOÐU DÝN SAVAÞI MIDIR ?

SAVAÞLARI DÝNÝ- DÝNSÝZ DÝYE AYIRMAK NE KADAR DOÐRUDUR?UNUTMAYALIM KÝ 20.YY.’DA DÝNSÝZLÝK ADINA SOSYALÝZM ADINA , FAÞÝZM ADINA YAPILAN SAVAÞ VE KATLÝAMLARDA ÖLENLERÝN SAYISI BÝNLERCE YILLIK ÝNSANLIK TARÝHÝNDE ÖLEN ÝNSAN SAYISINDAN DAHA FAZLADIR!AYRICA STALÝN ÝLE TROÇKÝ , LENÝNÝZM ÝLE MAOÝZM , MÝHRÝ BELLÝ ÝLE HÝKMET KIVILCIMLI,BEYAZ PLORETAR ÝLE KIRMIZI PLORETAR ...MÜCADELELERÝNÝ HANGÝ KEFEYE VE HANGÝ ADLA KOYACAÐIZ?!BAZI ÝNSANLARIN DÝN ADINA VEYA DÝNSÝZLÝK ADINA RANT ÝÇÝN , ÝKTÝDAR HIRSI ÝÇÝN YAPTIKLARI SAVAÞLARI DÝN ADINA YAPIYORMUÞ GÝBÝ GÖSTERMELERÝ DÝNÝN DEÐÝL O ÝNSANLARIN SORUNUDUR.AYRICA DÝN ADINA YAPILDIÐI ÝDDÝA EDÝLEN “BATIL DÝNLERÝN “ SAVAÞLARIDA ÝSLAMÝYETÝ ÝLGÝLENDÝRMEZ! YÝNE AYRICA ÝLGÝNÇTÝR SOSYALÝZMÝNDE , ONUN ZIDDI OLDUÐU ÝDDÝA EDÝLEN FAÞÝZMÝNDE TEMEL DAYANAK NOKTASI DARWÝNÝZMDÝR!

ÝSLAM’A GÖRE SAVAÞ “ YA NEFSÝ MÜDAFAA ÝÇÝN , YA ANLAÞMA ÞARTLARININ TEK TARAFLI BOZULMASININ ANLAÞMA HÜKÜMLERÝNE GÖRE CEZASI OLARAK YA DA MÜSLÜMANA YAPILAN DÝNÝ BASKILARA ENGEL OLMAK ÝÇÝN YAPILIR ( ÝSLAM'DA BAÞKA DÝNDE OLANLARA ZORLAMA YASAKTIR ! ” LA ÝKRAHE FÝ’-DÝN “)

ÝSLAM’A GÖRE SAVAÞLAR DÝN – RANT – IRK..SAVAÞLARI DEÐÝL ,” HAK – BATIL “ SAVAÞLARI OLARAK ÝKÝYE AYRILIR. BÝR TARAF HAKLIDIR DÝÐER TARAF ÝSE HAKSIZ!BATILI MÜSLÜMAN BÝLE DÝLE GETÝRMÝÞ OLSA FARKETMEZ O HAKSIZDIR.

PEYGAMBERÝMÝZDEN HAKKI OLDUÐUNU ÝDDÝA ETTÝÐÝ ÞEYÝ YÜKSEK SESLE ÝSTEYEN BÝR ADAMA SAHABÝ MÜDAHALE ETMEK ÝSTEYÝNCE , HZ. RESUL O ÝNSANLARA ENGEL OLUR VE “ DURUN ! O HAKKINI ARIYOR” BUYURURLAR.

HAK ;DOÐRU ,ÝYÝ, GÜZEL , YARARLI , FAYDAL I OLANDIR.O DA BOZULMAMIÞ YAHUDÝLÝK-HIRÝSTÝYANLIK ÝLE ÝSLAM DÝNÝDÝR.BATIL ÝSE DÝÐER TÜM ÝDEOLOJÝ , SÝSTEM ,UYDURMA DÝNLERDÝR.AMA ÝSLAM ASLA ÝNSANLARI MÜSLÜMAN OLMAYA ZORLAMAZ ( DÝNDE ZORLAMA YOKTUR ! ) BAÞKA DÝNDE OLANLAR ÝSLAM TOPRAKLARINDA YAÞARSA CAN , MAL , NAMUS , AKIL VE DÝNLERÝ MÜSLÜMANLARCA KORUMA ALTINDADIR , ÝSLAM TOPRAKLARI DIÞINDA ÝSELER ONLARLA ANLAÞMA YAPILIR VE ANLAÞMAYI BOZAN TARAFTA ASLA MÜSLÜMANLAR OLAMAZ!

ÝSLAM BARIÞ DÝNÝDÝR . O'NUN OLDUÐU YERDE CAN-MAL-NAMUS-AKIL VE DÝN KORUMA ALTINDADIR AMA BARIÞI KORUMAK ÝÇÝN GEREKTÝÐÝNDE YUKARIDA SAYILAN NEDENLERLE DE SAVAÞ CAÝZDÝR .
Gönderen: 10.12.2003 - 18:15
Bu Mesaji Bildir   EmReCaN_TR üyenin diger mesajlarini ara EmReCaN_TR üyenin Profiline bak EmReCaN_TR üyeye özel mesaj gönder EmReCaN_TR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

  Cevap Ekle Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1883 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
mervenur (39), rabianur ihl (35), muhammed ümmeti (38), delikan63 (39), 2900 (70), Furkan_68_Cetin (32), manitu_76 (48), hamido 33 (53), mudure (50), elektroman (52), murbe (44), KARAHÝSA.. (31), alp.eren.bilge (34), bluesaint (50), merwe (34), reca (42), metkaya (49), MeDiNeLi** (41), algin (34), hüzün_r (38), s.faruk (49), tolgacan (56), sahalo (43), mustafa timur k.. (52), galatasaray (32), tolgaexp (52)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.76187 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.