0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » KADIN & AiLE » KADININ ÖRTÜSÜ NASIL OLMALI

önceki konu   diğer konu
5 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
cchn11 su an offline cchn11  
KADININ ÖRTÜSÜ NASIL OLMALI
24 Mesaj -
Bismillahirrahmanirrahim

KADINIMIN ÖRTÜSÜ BATMAKTA ZALÝMÝN GÖZÜNE
ACIRIM TÜKRÜÐE,TÜKÜRSEM YÜZÜNE

Kur'an–ý Kerim'de örtünme ile ilgili âyetler iki sûrede yer almýþtýr.
Bunlardan bir tanesi Nur sûresindeki:
"Mü'min kadýnlara da söyle:
Gözlerini (harama bakmaktan) sakýnsýnlar, namuslarýný korusunlar.
Kendiliðinden görünen kýsýmlarý müstesna olmak üzere, ziynetlerini açmasýnlar. Baþörtülerini, yakalarýnýn üzerine vursunlar…" âyet–i kerimesidir. Bir diðer âyet–i kerime ise, Ahzab sûresi 59 âyettir ki;
"Ey Peygamber! Hanýmlarýna, kýzlarýna ve mü'minlerin hanýmlarýna söyle: (Evden çýkarlarken) üstlerine vücutlarýný iyice örten cilbablarýný (dýþ elbiselerini) giysinler. Bu, onlarýn tanýnýp eziyet edilmemelerine en elveriþli olandýr" buyrulmaktadýr.
Ýslâm âlimleri, yukarýda mealleri yazýlý âyetlere ve bu konuyla ilgili hadislere dayanarak, kadýnlarýn tesettürünün nasýl olmasý gerektiði konusunda pek çok beyanlarda bulunmuþlardýr. Biz de âcizane, ulemânýn bu beyanlarý ýþýðýnda "Kadýnýn örtüsü nasýl olmalý?" konusunu þöyle bir gözden geçirelim. Ayet–i kerimede zikredilen "cilbab"dan muradýn ne olduðunu Ýnþallah izah etmeye gayret edelim.

CÝLBAB
Allahu Teâlâ bu âyet–i kerimede mümin kadýnlara, evlerinden çýkarken yabancý erkekler karþýsýnda vücutlarýný iyice örten cilbablarýný, dýþ elbiselerini üzerlerine örtünmelerini emretmiþtir. Bu hicab âyeti, geçen yazýmýzda da ifade ettiðimiz gibi, kadýnlarýn avret mahallerini örtmeleri istikrar kazandýktan sonra nazil olmuþtur. Demek ki, bu âyette emrolunan tesettür, daha önce farz kýlýnan setr–i avretten baþka fazla bir örtünmedir. Dolayýsýyla âyet–i kerimede geçen "Cilbab" kýyafeti hakkýnda, müfessirler deðiþik yorumlarda bulunsalar da, mefhumda birleþmiþler ve "cilbab"dan maksadýn; kadýnýn elbiseleri üzerine giyilen ve vücut hatlarýný belli etmeyecek þekilde bütün vücudu örten bir elbise olduðunda ittifak etmiþlerdir.
Allahu Teâlâ burada kadýnýn örtünmesiyle alâkalý olarak pek çok elbise þekli emir buyurabilecekken, acaba neden özellikle "cilbab" giyilmesini önermektedir?.. Elbette bunun pek çok hikmetleri vardýr. En önemli hikmeti ise, kadýnlarýn tesettüründe en ideal örtünme kýyafeti olmasýndandýr. Çünkü cilbab, kadýný baþtan ayaðý kapatmakta ve fitneye sebebiyet verecek hiçbir açýk kapý býrakmamaktadýr. Böylece kadýn ile, art niyetli, kötü düþünceli ve kalplerinde maraz olan kiþiler arasýna bir perde çekilmiþ, bu tür ahlâksýz kiþilerin sataþmasýna fýrsat verilmemiþ olacaktýr. Nitekim bu maksat âyet–i kerimede de:
"Bu cilbabý giydiðiniz zaman ki durumunuz tanýnýp eziyet edilmemenize daha uygundur." þeklinde zikredilmiþtir. Gerçi bu konuda eziyet etmeyi, kadýnlara sataþýp tacizde bulunmayý bir huy edinmiþ olan, alçak karakterli bazý kaný bozuklarý, örtü engelleyecek deðildir. Fakat imanlý, temiz kadýnlarýn, bu tür þehevânî ve kirli bakýþlardan yuvalarýnda gizli inciler gibi korunmuþ kalmalarýna en uygun olan þekil de budur. Hâl böyle olunca, kadýn bu konuda son derece suçsuz ve masum, onlara eziyet ve tacizde bulunacak olan nefsinin zebûnu kimselerin ise, çok açýk bir vebal yüklenmiþ olduklarý ortaya çýkar.
Peki, kadýnýn dýþ örtü örtmesi gerektiðinden söz eden bu ayet–i kerimede, örtünme için belli bir þekil ve model var mýdýr? Yani kadýnýn dýþ örtüsü nasýl ve ne þekilde olmalýdýr?..




KUR'AN–I KERÝM'DE ÇARÞAF GEÇÝYOR
Efendim, tesettür emri ile alâkalý olarak Nur sûre'si 31. âyette geçen "baþörtüsü" (hýmar–humur) ve Ahzab sûresi 59. âyette geçen "Dýþ giysi" (cilbab–celâbîb) ifadeleri birlikte mütalaa edilince, kadýn için iki parçalý bir giysi þekli ortaya çýkýyor. Birincisi; saç, boyun ve göðüsleri örten ve omuzlara doðru yakalarýn üstüne serbest býrakýlan "baþörtüsü"dür. Ýkincisi ise: "Dýþ giysi" olup, bunun þekli de iki türlü tarif edilmiþtir. Baþörtüsünün üstünden, bedeni aþaðýya kadar örten büyük parça bir giysi veya baþörtüsünün altýnda, boyundan aþaðý topuklara kadar örten dýþ giysi… Peki, ulemâ bu konuda ne diyor ve hangisini tercih ediyor?
Ulemânýn bu konudaki beyanlarýna geçmeden önce, hazýr yeri gelmiþken bazý Müslüman kardeþlerimizin sýkça sorduðu "Kur'an–ý Kerim'de çarþaf geçiyor mu?!" sorusuna açýklýk getirelim.
Evet, Kur'an–ý Kerim'de çarþaf geçiyor!
Çarþafýn adresi ise, Ahzab sûresinin 59. âyet–i kerimesidir. Þayet, "Bu âyet–i kerime çarþaftan deðil, cilbabdan bahsetmektedir." derseniz, þöyle açýklayayým. Evet, âyette "cilbab" kelimesi geçmekte ve "celâbîb" diye zikrolunmaktadýr. "Celâbîb" kelimesi "cilbab"ýn çoðuludur. Cilbab ise, Türkçe'de çarþaf mânasýna gelir. Bu arada, "Kur'an'da çarþaf geçmiyor." diyenler, þayet birebir "çarþaf" kelimesinin geçmesini kastediyorlarsa, o zaman doðru söylüyorlar, Kur'an'da "çarþaf" kelimesi geçmez! Çünkü "çarþaf" Farsça bir kelimedir. Ama Türkçemizde de kullanýlmaktadýr. Oysa Kur'an–ý Kerim Arapça indirilmiþtir. Yani bu mantýða göre, yanlýþ anlaþýlmasýn ama, Kur'an'da "namaz" kelimesi de geçmez, "oruç" kelimesi de… Ya nasýl geçer? "Salât ve savm" þeklinde geçer.




TEFSÝR ÂLÝMLERÝ ÇARÞAF ÝÇÝN NE DÝYOR?
Bazý tefsirler ise "cilbab" kelimesini "milhafe" diye tefsir ederler ki, "milhafe" lügatta çar ve çarþaf mânasýna gelir. Þimdi ulemânýn bu âyetle alâkalý yaptýklarý tefsirleri zikrettiðimizde, tariflere en uygun kýyafetin çarþaf olduðu görülecektir.
Ulemâ âyet–i kerimede "cilbab" diye geçen, bu tesettürün nasýl olacaðý hususunda birkaç görüþe ayrýlmýþlardýr. Ýnþallah þimdi bizler kenara çekilip onlarýn görüþlerine yer verelim.
Son devrin âlimlerinden Elmalýlý, bu âyeti tefsir ederken "cilbab"ý þöyle tarif etmiþtir:
"Baþtan aþaðý örten çarþaf, ferace, câr gibi dýþ elbisenin adýdýr."
"Tepeden týrnaða örten giysidir."
"Çarþaf ve peçedir."
Âyet–i kerimede geçen "ÝDNÂ" kelimesi: Yaklaþtýrmak demek ise de, âyette "Alâ" harf–i cerri ile kullanýlmasý, kapsamak sûretiyle sarkýtmak mânasýný da ifade ettiðinden, üzerinden sýkýca örtmek demek olur. "Cilbab örtmek" tabirinde de iki þekil vardýr. Bunlardan birincisi; cilbablarýndan birisiyle bütün bedenini örtmek; diðeri ise, cilbabýn bir tarafýyla baþýndan yüzünü örtmek demek olur.
Elmalýlý, âyet–i kerimede geçen "cilbab idnâsýný", bu þekilde tarif ettikten sonra þöyle devam ediyor: "Bu beyanda da iki sûret vardýr. Birisi kaþlarýna kadar baþýný örttükten sonra büküp, yüzünü de örtmek ve yalnýz tek bir gözünü açýk býrakmak." Elmalýlý bunu söyledikten sonra, "Bizler yetiþtiðimiz zaman memleketimizde validelerimizin tesettür tarzý bu idi." der. Ýkincisi de alnýnýn üzerinden sýkýca sardýktan sonra, burnunun üzerinden dolayýp gözlerin ikisi de açýk kalsa bile, yüzün büyük bir kýsmýný ve göðsü tamamen örtmüþ bulunmaktýr. Bu açýklamadan sonra da, "Hicri 1310'da Ýstanbul'a geldiðim zaman Ýstanbul hanýmlarýnýn bir peçe ilave edilmek ve elde açýk bir þemsiye bulunmak þartýyla tesettür tarzlarý bu idi." demektedir.(1)
Evet, Elmalýlý merhum "cilbab"ý böyle tarif ediyor.
Yine bu konuda Konyalý Mehmet Vehbi Efendi "Hulasatü'l–Beyan" isimli tefsirinde: "Kadýnlarýn ziynetlerini örtmeleri için çarþafa bürünmelerinin lazým ve vacip olduðunu zikretmektedir."agla2)
Ömer Nasuhi Bilmen Efendi de kendi tefsirinde "Cilbab"ý çarþaf olarak tefsir etmiþlerdir.
Gördüðümüz gibi son devrin âlimlerinden, herkesçe tanýnan ve kabul gören üç tane tefsir âliminin "cilbab" hakkýndaki görüþ ve yorumlarý bu þekildedir… Þimdi de diðer ulemâ bu âyeti nasýl tefsir ediyor ona bakalým:
Taberî, Ýbn Sîrîn'den þöyle rivayet eder:
"Abide es–Selmani'ye, "…Dýþ elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle…" âyetinin mânasýný sordum. O hemen büyük bir çarþaf alarak onunla bütün vücudunu örttü. Baþýný da kaþlarýna kadar kapattý. Yüzünü de tamamen kapattý. Yalnýz sol gözünü açýk býraktý. Böylece âyeti fiili olarak tefsir etti."agla3)
Taberî ve Ebû Hayan, Ýbn Abbas'tan þöyle rivayet etmiþlerdir:
"Kadýn cilbabýný alnýnýn üzerine indirir ve oradan sýkar. Alttan da burnunun üzerine kadar kapatýr. Yalnýz gözleri dýþarýda kalmalýdýr. Yüzünün kalan kýsmý ile göðsünü tamamen kapamalýdýr."agla4)
Ebu's–Suûd Efendi: "Cibab"tan maksat, çok geniþ ve uzun bir örtüdür. Kadýn bununla baþýný örttüðü gibi yüzünü ve göðsünü de örterek ayaklarýna kadar salar. Buna göre âyetin mânasý, 'Kadýnlar dýþarýya veya yabancý bir erkeðin karþýsýna çýkacaklarý zaman, bu örtüyle yüzlerini ve bütün vücutlarýný örtsünler.' olur." demiþtir.
Cevherî de "Cilbab"ý çarþaf diye tefsir etti. Ve "Cilbab çarþaftýr." denildi. (5)
Ümmü Seleme annemiz þöyle demiþtir:
"Cilbablarýndan üzerlerini sýký örtsünler' âyetinin nüzulünden sonra ensar kadýnlarý siyah çarþaflara büründüler. Öyle bir aðýrbaþlýlýk ile çýkmýþlardý ki, sanki hepsinin baþýna birer karga konmuþtu."




ÖRTÜNMEK KADININ OLMAZSA OLMAZIDIR
Verilen kaynaklardan da anlaþýldýðý üzere Ýslâm âlimlerinin çoðunluðu çarþaf üzerinde durmakta ve tesettürün çarþafla daha güzel olacaðýný belirtmektedirler. Açýkça "çarþaf" demeyen müfessirler ise, âyet–i kerimede geçen "cilbab" ile, kesintisiz bütün bedeni baþtan aþaðý örten geniþ bir elbiseyi tarif etmektedirler ki, bu tarife en uygun olan kýyafet çarþaf, ferace ve cardýr. Bu kýyafetler, Türkiye'nin çeþitli yörelerinde, "ehram, peþtamal–dolama, þalvar–atký" gibi farklý isimlerle de zikredilmektedir. Tabi-î bu kýyafetlerin kumaþýnýn kalitesi, ince veya kalýn oluþu örfe, beldelere ve mevsimlere göre deðiþiklik gösterebilir. Ancak dikkat edilecek husus, kadýnýn boynu, omuzu, göðüs, kol, koltuk altý, bel gibi, kýsaca vücut hatlarýnýn belli olmamasý gerekmektedir. Ýçini gösterecek kadar þeffaf, vücut hatlarýný belli edecek kadar ince ve dar olmamalýdýr. Çünkü kadýnlarýn örtünmesinden maksat bütün þüpheli yollarý kesmek, erkek ve kadýnlarýn kalplerinde dolaþan vesveseyi bertaraf etmektir.
Bu arada, âyet–i kerimede örtünmenin, "iffet ve namusu korumasý, tanýnýp eziyet edilmemesine daha uygun olmasý" gibi bazý hikmetlerinin açýklanmasý, bu gayenin bulunmadýðý veya baþka þekilde elde edildiði durumlarda, örtünmek gerekmez gibi yanlýþ bir düþünce hatýra getirmemelidir. Çünkü esas itibariyle örtünmek, Allah'ýn emri ve dinin gereðidir.
Evli kadýnlarýn örtünmesinden kocalarý sorumlu olduðu gibi, kýz çocuklarýnýn evleninceye kadar örtünme ile ilgili problemlerinden birinci derecede babasý sorumludur. Çocukla uzun süre birlikte olan, onun eðitim ve terbiyesi ile yakýndan ilgisi bulunan anne de ikinci derecede sorumlu olur. Âyet–i kerimede Allahu Teâlâ bizleri þöyle uyarmaktadýr:
"Ey iman edenler! Yakýtý insanlar ve taþlar olan cehennem ateþinden kendinizi ve ailenizi koruyun"agla6)

Dipnotlar:
1– "Hak Dini Kur'an Dili", c. 6, s. 337, 338
2– "Hulasatü'l–Beyan", c. 9, s. 3719
3– "Taberî Tefsiri", c. 22
4– "Bahru'l–Muhit", c. 5, s. 250
5– "Tacü'l–Aras", c. 1/186
6– Tahrim, 6
Mustafa ÖZÞÝMÞEKLER
http://www.ismailaga.info adresinden alýntýdýr okuyan kardeþimizden ve okukatandan ALLAH c.c. razý olsun


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son cchn11 tarafından, 29.07.2008 - 06:43 tarihinde.
Gönderen: 23.07.2008 - 19:33
Bu Mesaji Bildir   cchn11 üyenin diger mesajlarini ara cchn11 üyenin Profiline bak cchn11 üyeye özel mesaj gönder cchn11 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VuSlaT_ZaMbaK su an offline VuSlaT_ZaMbaK  
455 Mesaj -
KARDEÞÝM
bende diyorum ki bu inciler nereden dökülmekteağlar
RABBÝM bizleri dostlarýnýn yolundan, hakikatten ayýrmasýn inþ.

YARABBÝ kalbimizi dinin üzere sabit kýl(AMÝNN)
Gönderen: 24.07.2008 - 09:25
Bu Mesaji Bildir   VuSlaT_ZaMbaK üyenin diger mesajlarini ara VuSlaT_ZaMbaK üyenin Profiline bak VuSlaT_ZaMbaK üyeye özel mesaj gönder VuSlaT_ZaMbaK üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
rahil su an offline rahil  
1191 Mesaj -
Allah Razı Olsun KARDEÞÝM..
KAFALARIMIZDAKÝ BAZI SORULARA AÇIK BÝ CEVAP BULDUÐUN ÝÇÝN..Te$ekkürler Elinize Saglik
Gönderen: 24.07.2008 - 15:12
Bu Mesaji Bildir   rahil üyenin diger mesajlarini ara rahil üyenin Profiline bak rahil üyeye özel mesaj gönder rahil üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Ehl-i Sünnet su an offline Ehl-i Sünnet  
3 Mesaj
kardeþim Elinize Saglik Te$ekkürler hayýrlara vesile olur inþ.
Gönderen: 10.08.2008 - 07:10
Bu Mesaji Bildir   Ehl-i Sünnet üyenin diger mesajlarini ara Ehl-i Sünnet üyenin Profiline bak Ehl-i Sünnet üyeye özel mesaj gönder Ehl-i Sünnet üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
MELIKSAH04** su an offline MELIKSAH04**  
328 Mesaj -
KADININ ÖRÜTÜSÜ öncelikle ALLAH rýzasý için olan örtülerden olmalý gösteriþ yada soytarýlýk yapmak için olmamalý ALLAH rýzasý için örtünen kadýn çarþafta giyse pardesüde giyse döpyeste giyse örtülüdür ayrýca kara çarþafada gerek yoktur efendimiz yahudiler saçlarýný uzatýnca keser onlar kesincede hafif uzatýrmýþ neden ; onlara benzememk için bugün bakýn yahudilerin hahamlarý hristiyanlarýn papazlarý rahibeleri ermeni patrikleri hepsi siyah giyiniyorlar onlar karanlýktalar yakýþýyor oysa islam asýrlarý aydýnlatmýþ bir din olarak geldi neden müslüman illaki onlara benzemeye çalýþýr ben anlamam efendimizin yaptýklarýný taklit edip illaki beyaz giymeye özen gösterenlerdenim ...
Ayrýca fatihide iyi bilirim þimdi yeni moda çarþaflar çýkmýþ çiçekli falan rengarenk özentilere kýzmýyorum ama ahkam keserken kafalardaki þablonu dayatmayla anlatanlardan hoþlanmýyorum bu fikirleride kabul etmiyorum ne giyerseniz giyin örtmeniz gereken yerleri hatlarýnýz belli olmayacak þekilde örtün ama önce kalbinizi örtün amelinizi salih tutun ve ALLAHIN rýzasýný ve emirlerini gözönünde tutun insanlarýn saçma ideolojilerini ve müþteri toplar gibi mürid toplamalarýný deil .......
Gönderen: 10.08.2008 - 09:35
Bu Mesaji Bildir   MELIKSAH04** üyenin diger mesajlarini ara MELIKSAH04** üyenin Profiline bak MELIKSAH04** üyeye özel mesaj gönder MELIKSAH04** üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1301 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
hicran_50 (37), usri_yusraa (37), DÝYARBAKIR.. (33), ahmet_erdogan33.. (38), eryal (62), ((-AySeNuR-)) (29), Memet (43), berfo2004 (44), HÜKÜM (54), nerro_22 (34), engin03 (39), cenngiz (55), apo28 (41), KalbiGüzelKiz (41), ismail36 (38), hakikat_nuru (46), gencolhan (48), roket (39), yasarozdemir (44), harbi (55), yusuf_k9 (44), bhdr_84 (40), tugbali (37), orhan yurt (53), mehmet balaca (43), Mehmet Balaca (43), serkantokmak (49), rabiaaslan (39)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.77690 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.