0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » M E A L » ilim konusunda en geniş Tefsir'ler..1

önceki konu   diğer konu
3 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
eness_25 su an offline eness_25  
ilim konusunda en geniş Tefsir'ler..1
13 Mesaj -
Bismillahirrahmanirrahim......ALLAH'cc Hz'lerine hamd RASUL'üne onun yolundan gidenlere selam olsun


Ýlim sudur o var hayat var o yok hayat yok (Þehit Bayram Ali Öztürk Hocaefendi


Allah, adaleti ayakta tutarak (delilleriyle) su hususu açiklamistir ki, kendisinden baska ilâh yoktur. Melekler ve ilim sahipleri de (bunu ikrar etmislerdir). Mutlak güç ve hikmet sahibi Allah'tan baska ilâh yoktur... Ali.Ýmran...18

Bu âyet-i kerimede ilmin faziletine, ilim adamlarýnýn þeref ve üstünlüðü­ne delil vardýr. Çünkü þayet ilim
adamlarýndan daha þerefli bir kimse bulun­saydý yüce Allah ilim adamlarýný birlikte sözkonusu ettiði gibi; onlarý da el­bette kendi ismiyle, meleklerinin ismiyle birlikte burada zikrederdi. Yüce Al­lah ilmin þerefi ile ilgili olarak

Peygamberine (sav) þunu buyurmuþtur:"De ki.Rabbim, ilmimi artýr." (Ta-Hâ, 20/114)


Eðer ilimden daha þerefli birþey olsaydý elbette ki yüce Allah peygambe­rine ilmini artýrmasýný istemesini emretmiþ olduðu gibi; onun da artýrýlmasý­ný istemesini emrederdi..(Kurtubi Tefsiri..)


Ýkra' bismi rabbikellezi halak* Halekal'insane min 'alak* Ikra' ve rabbükel'ekram* Ellezi 'alleme bilkalem* Allemel'insane ma lem ya'lem

Yaratan Rabbin adýyla oku. O, insaný bir alak'tan yarattý. Oku, Rabbin en büyük kerem sahibidir;Ki O, kalemle (yazmayýgöz kırpma öðretendir.. Ýnsana bilmediðini öðretti.(Alak..1..5



Ýbni Kesir Tefsir'ine göre


Ýmâm Ahmed Ýbn Hanbel der ki: Bize Abdürrezzâk... Hz. Aiþe'nin þöyle dediðini nakletti: Rasûlullah'a gelen ilk vahiy uyku halinde görülen sâdýk rü'yâ þeklinde idi. Hangi rü'yâyý görürse mutlaka gün aydýnlýðý gibi çýkardý. Sonra ona yalnýzlýk hoþ gösterildi. Hirâ daðýna gelip orada pek çok gece ibâdete koyulurdu. Bunun için de azýk alýrdý. Sonra Hz. Hadîce'nin yanýna gelir ve yine azýðým alýr giderdi. Nihayet Hirâ maðarasýnda iken gerçek anîden ona geliverdi. Melek orada iken gelip dedi ki: Oku. Rasûlullah (s.a.) der ki: Ben; okuyamam ki, dedim.

Rasûlullah (s.a.) dedi ki: Melek beni aldý takatim kesilinceye kadar sýktý. Sonra býraktý ve; oku, dedi. Ben; okuyamam ki, dedim. Sonra ikinci kez beni sýktý ve takatten kesildim. Sonra býrakýp; oku, dedi. Ben; okuyamam ki, dedim. Bunun üzerine üçüncü kez tutup sýktý takatimi kesti. Ve býrakýp dedi ki: «Yaratan Rabbýnýn adýyla oku.» Bu âyeti «insana bilmediðini öðretmiþtir.» kavline kadar okudu. Nihayet Rasûlullah (s.a.) boyun ile omuz arasýndaki etleri titreyerek dönüp Hadîce'nin yanýna geldi ve; beni örtün, beni örtün, dedi.

Korkusu ve titremesi gidinceye kadar onu örttüler. Sonra dedi ki: Ey Hadîce bana ne oluyor? Ve olanlarý Hz. Hadîce'ye anlattý,- kendimden endiþeleniyorum, dedi. Hz. Hadîce ona dedi ki: Hayýr, .asla, Seni muþtulanýn. Allah'a andolsun ki Allah seni hiç bir zaman için mahcûb etmez. Çünkü sen akrabalarýna gider gelirsin. Sözün doðrudur, sýkýntýya katlanýr, müsâfire ikram eder, haktan gelen musibetlere dayanýrsýn. Sonra Hadîce onu Varaka Ýbn Nevfel Ýbn Esed Ýbn Abd'ül-Uzzâ Ýbn Kusayy'm yanma getirdi.

Varaka, Hz. Hadîce'nin amcasýmn oðluydu. Câhiliyet devrinde Hýristiyan olmuþ ve arap-ça yazý yazabilen bir kiþiydi. Arapça Ýncil'den Allah'ýn dilediði kadarýný yazmýþ ve sonra gözü görmez bir ihtiyar olmuþtu. Hz. Hadîce dedi ki: Amcazadem, kardeþinin oðlunun baþýna gelenleri -dinle.

Varaka: Yeðenim ne gördün? deyince, Rasûlullah (s.a.) gördüðü þeyleri ona bildirdi. Varaka dedi ki: Bu, Mûsâ (a.s.)ya inen Nâmûs-u Ekber (Cebrail) dir. Ne olurdu keþke ben genç bir delikanlý olsaydým da, Allah seni kavminin arasýndan çýkarýrken yaþasaydým. Rasûlullah (s.a.) dedi ki: O, beni kavmime karþý mý çýkaracak? Varaka dedi ki: Evet. Sana gelen gibi kime gelmiþse mutlaka o, kavmine karþý çýkarýlmýþtýr.

Eðer ben, senin günlerine eriþirsem sana kuvvetlice destek saðlar ve yardým ederim. Ne var ki Varaka fazla durmadan vefat etti. Bir süre vahiy kesildi. Nihayet Rasûlullah (s.a.) —bize ulaþtýðýna göre derin üzüntüye düþtü ve pekçok kerre sabahleyin kalkýp kendisini daðlarýn tepesinden fýrlatmak istedi. Ne zaman kendini atmak üzere daðýn tepesine çýktýysa, Cibril (a.s.) ona görünüp dedi kj;

Ey Muhammed; muhakkak ki sen, Allah'ýn gerçek Ra-sûlüsün. Bu haber onun ýzdýrâbýru dindiriyor, gönlü huzur buluyor ye geri dönüyordu. Bir seferinde vahiy uzun süre kesilince, ayný þekilde sabahleyin evinden çýktý. Daðýn zirvesine ulaþýnca Cebrail görünerek ona ayný þekilde söyledi.

Bu hadîs, Buhârî ve Müslim'in Sahîh'lerinde, Züh-rî kanalýyla tahrîc,edilmiþtir. Biz, bu hadîsin senedini, metnini ve muhtelif anlamlarýný Buhârî þerhimizin baþ taraflarýnda uzun uzadýya açýkladýk. Ýsteyen oraya baþvurabilir. Hamd ve minnet Allah'a mahsûstur. Kur'ân'dan ilk olarak inen mübarek ve deðerli âyetler, ayný zamanda Allah'ýn kullarýna merhamet ettiði ilk rahmet ve onlara ihsan ettiði ilk nimeti de dile getirmektedir. Bu âyetlerde insanýn pýhtýlaþmýþ kandan yaratýldýðýna,

Hak Teâlâ'nm ikramýyla bilmediði þeyleri öðrendiðine ve böylece ilim, þeref ve keramete nail olduðuna dikkat çekilmektedir, Bu þeref öyle bir þereftir ki; insanlarýn atasý Âdem bu þerefle meleklerden üstün kýlýnmýþtýr. Ýlim; bazan zihinlerde, bazan dilde/ bazan da parmak ucuyla yazýlan yazýda olur. Yani zihnî bilgi, lafzý bilgi ve resmî bilgi. Resmî bilgi, ister istemez ilk ikisini gerektirir ama onlar bunu gerektirmezler.

Bu sebeple Allah Teâlâ: «Oku, Rabbm nihayetsiz kerem sahibidir. Ki O kalemle öðretti. Ýnsana bilmediðini öðretmiþtir.» buyuruyor. Haberde vârid olur ki; bilgiyi yazýyla kaydedin, denilmiþtir. Yine vârid olan bir hadîste bildiðiyle amel eden kimseye Allah Teâlâ bilmediði þeylerin bilgisini de ihsan eder, Duyuruluyor.





Tefsir'ül Münir'e göre

"Bildiði ile amel edene Allah bilmediklerini de verir." denmiþtir.
Daha sonra ise, zenginliði durumunda azan insaný kýnayarak þöyle buyurdu:

"Sakýn! Çünkü insan muhakkak azar. Kendini ihtiyaçtan uzak gördüðü için." Ey insan! Kendini mal, güç ve çevren ile müstaðni görüp de, Allah'ýn sana olan nimetlerini inkârý ve isyanda haddi aþmayý býrak, kendine gel.

Ýnsanýn durumu hayret vericidir. Fakir ise güçsüzlüðünü hisseder, ezilir. Eli geniþler, gücü ve kudreti artarsa kibirlenir, isyan eder. Müfessir-lerin ekseriyetine göre ise, burada insan ile kastedilen Ebu Cehil ve em­salidir.
Sonra ahiretteki ceza ile uyarmýþtýr:

"Dönüþ muhakkak Rabbinedir." dönüþ ve varýlacak yer, baþkasýna deðil yalnýz Allah'adýr. O, her insaný malýný nereden toplayýp nereye har­cadýðý konusunda hesaba çekecektir. Bu cümlenin, tehdit ve azmasýnýn aký­beti konusunda uyarmak için insana hitaba dönüþen üslubuna dikkat edil­melidir.

Ýbni Ebi Hatim, Abdullah b. Mesud'dan rivayet etti: Ýki tamahkâr doy­maz: Biri ilim sahibi, diðeri dünya sahibi. Bunlar denk de olmazlar. Ýlim sahibi Rahman'ýn rýzasýný artýrýr. Dünya sahibi ise, azgýnlýkta devam eder. Abdullah sonra: "Sakýn! Çünkü insan muhakkak azar. Kendini ihtiyaçtan uzak gördüðü için." ayetini okudu. Diðeri için de: "Allah'tan ancak alim kullarý korkar." ayetini okudu.

Bu söz, Rasulullah (s.a.)'dan merfu olarak da rivayet edilmiþtir: "Ýki tamahkâr doymaz: Ýlim isteklisi ve dünya isteklisi."

Ayetlerden Çýkan Hüküm Ve Hikmetler:
Ayetler aþaðýdaki hususlara iþaret etmiþtir:

1- Allah Tealâ'nýn yaratmadaki kudretinin beyaný: O yaratýcýdýr. Ýn-sanýn bir kan pýhtýsýndan yaratýlmaya baþlanmasýna dikkat çekilen bu ayet-i kerimeler, Kur'an'ýn ilk inen bölümüdür. Onlar Allah'tan kullarýna lütfettiði ilk rahmet ve nimettir.

2- Allah Tealâ Rasulullah'a (s.a.) Kur'an'ý yaratan Rabbinin adýyla ve insana bilmediklerini öðretenin adýyla okumasýný emretti.

3- Allah Tealâ okuma ve yazmanýn öðrenilmesini de emretti. Çünkü on­lar din ve vahiy ilimlerini bilmede, sosyal bilimlerin ispatý ve insanlar arasýnda yayýlmasýnda alettirler. Bilimlerin, kültürlerin, edebiyat ve sanat­larýnýn ilerlemesinde, uygarlýk ve medeniyetlerin geliþmesinde esastýrlar.

4- Allah Tealâ'nýn cehalet karanlýðýndan ilim aydýnlýðýna çýkarmak için insana bilmediðini öðretmesi, O'nun keremi ve fazlýndandýr. Onu ilim­le þerefli ve onurlu yapmýþtýr. Ýnsanlýðýn babasý Âdem de meleklere onunla üstün gelmiþtir. Ýlmin kaydedilmesi, daha sonraki nesillere intikali yazý-ve kalem iledir. Katade: "Kalem Allah Tealâ'dan büyük bir nimettir. O ol­masaydý din olmazdý, hayat sürmezdi." demiþtir.

Yazýnýn faziletleri çoktur. Öyle ki Allah, yazý ve talimi insana ihsan ederken zatýný nihayetsiz kerem sahibi olmakla methetmiþtir. "Rabbin nihayetsiz kerem sahibidir. Ki O, kalemi (yýza yazmayýgöz kırpma öðretendir." Yani in­sana kalem vasýtasý ile bilmediklerini, ilimleri öðretti. Ya da, kalemle ona yazýyý öðretti.

Sahih bir hadiste þöyle rivayet edildi: "Allah'ýn ilk yarattýðý kalemdir. Ona: "Yaz." dedi. Kýyamete kadar olacaklarý yazdý. O Arþ'ýnýn üstünde, Zikirde kendi katýndadýr."





Savfetü't Tefasir' göre


Ây]etlerin Tefsiri

1. Bu, Hz. Peygamber (a.s.)'e yöneltilmiþ ilk ilâhî hitaptýr. Bu hitapta okuma, yazma ve ilme, çaðrý vardýr. Çünkü ilim, Ýslam dininin simgesi ve sembolüdür. Yani Ey Peygamber! Bütün mahlûkâtý yara­tan ve bütün âlemleri meydana getiren Yüce Rabbinin adýyla baþlýyarak ve ondan yardým dileyerek Kur'ân'ý oku.
Bundan sonra Yüce Allah, insanýn þanýnýn yüce olduðunu göstermek için bu yaratma olayým þöyle buyurarak açýkladý:

2. Allah, Mahrukatýn en þereflisi ve güzel þekilli bu insaný alakadan yarattý. Alaka, küçük kurt (embriyon) demektir. Modern týp isbat etmiþtir ki, insanýn yaratýlmýþ olduðu meni, gözle görülmeyen, ancak mikroskopla görülebilen, baþý ve kuyruðu olan küçücük spermleri ihtiva et­mektedir. En güzel yaratýcý olan Allah yücedir.Kurtubî þöyle der: Yüce Allah, insanýn þerefini göstermek için burada özellikle onu zikretti. Alaka, sývý kan parçasýdýr. Rutubetli olduðu için, üzerinden geçtiði þeye yapýþtý­ðýndan dolayý ona bu isim verilmiþtir.


3. Ey Peygamber! Oku, Rabbin yüce ve kerem sahibidir. Hiçbir kerem sahibi O'na denk olamaz ve denklikte O'na yaklaþamaz. Kul­lara, bilmedikleri þeyleri öðretmesi, O'nun kereminin sonsuzluðunu göste­rir.

4, 5. O, kalemle yazýp çizmeyi öðretendir. Ýnsanlara, bilmedikleri ilim ve bilgileri O öðretmiþtir. Onlarý cehalet karanlýklarýndan ilim aydýnlýðýna çýkaran O'dur. Yüce Allah kalem­le yani bir vasýtayla öðrettiði gibi, her ne kadar okuma-yazma bilmeyen bir ümmî olsan da, vasýtasýz olarak da sana öðretecektir. Kurtubî þöyle der: Yüce Allah, yazmayý öðrenmenin fayda ve faziletine dikkat çekti. Çünkü onda, insanýn kavrayamayacaðý kadar büyük faydalar vardýr.

Yazmakla an­cak ilimler tedvin edilmiþ, hikmetler kayda geçirilmiþ, öncekilerle ilgili haberler ve onlarýn sözleri zaptedilmiþ ve Allah tarafýndan indirilmiþ olan kitaplar yazýlmýþtýr. Yazý olmasaydý ne dünya ne de din iþleri düzelirdi.




Þifa Tefsir'ine göre


Yaratan Rabbinin adýyla oku.

Hatipler konferanslarýnda ilk cümlelerine çok önem verirler. Ýyi bir hatip binlerce veya onlarca insana çok önemli bir konuþma yapacaðýnda kürsiye gelip, mikrofona yaklaþýp ilk söyleyeceði söze çok dikkat eder. Niye? O cümle bütün konuþmasýnýn bir nevi özeti sayýlýr da ondan.

Allah (c.c) Hz. Ýsa'dan sonra aradan geçen 600 küsur senelik bir aradan sonra bir Peygamber gönderiyor. Bu Peygamber en son Peygamber olacaktýr. Kýyamete kadar insanlarýn ufkunu bu peygambe­rin getirdiði mesaj aydýnlatacak. Efendimiz vasýtasýyla insanlarýn uf­kunu aydýnlatacak bir kelam indirecek.

Bu kelamýn ilk cümlesinin ilk kelimesinin ilk harfi çok önemli. Hepimizin bildiði "ikra" emri ile baþlýyor ayet-i kerime.
Þöyle düþünün; bir gün siz Yunanistan'da Ýslâmî teblið etmek üzere görevlendirildiniz. Ýslâm'ý teblið etmeye ne ile baþlarsýnýz? Nasýl bir metod takip edersiniz? Allah (c.c) bize bunu öðretiyor. "Oku" diyerek baþlýyor. Ve bizim de ilk kelimemizin bu olmasýný istiyor.

Yani kurtuluþumuz okumaktan geçiyor. Çünkü ilim, hayatýn bir þakülüdür. Yani eðrilmeyi doðrultacak alettir derler. Ona göre kendimizi ayarlayacaðýz.

Kur'ân bizim þa'külümüzdür. O bizi düzeltecektir. Kur'ân'ýn bizi dü­zeltebilmesi için bizim onu bilmemiz gerekmektedir. Onun için Rabbim; "Yaratan Rabbinin adýyla oku" diyor. Buradan ilk olarak þunu anlýya-caðýz. Bir kere her Kur'ân okumaya baþladýðýmýzda besmele çekeceðiz.

Kur'ân okurken þeytan size nasýl musallat olur? Þöyle olur. "Yahu þu önemli iþi yapta ondan sonra Kur'ân'ý oku" dedirtiverir. Onun için dikkatli olacaðýz, þeytanýn her türlü vesvesesine karþý Allah'a sýðýna­caðýz. Okumaya ve hayatýmýzý Kur'ân'a göre düzenlemeye dikkat edeceðiz.

Kur'ân bir eczahane gibidir. Nasýl ki, eczahanede eczacý raflarýna binlerce ilacý koymuþtur ve her hastalýðýn ilacý ayrýdýr. Ayný þekilde Allah (c.c) de 114 surede (yani rafda) 6 bin küsur ilaç koymuþtur. Biz de bir eczacý gibi hangi surede, hangi ayetlerin olduðunu, hangi ayetle­rin hangi hastalýðýn devasý olduðunu bilmemiz gerekiyor. Ýnsanlar bunu bizden bekliyor.

Yeni dünya düzeninde insanlar arayýþ içerisinde. Bazýlarý art niyetle hareketler ediyorlar, ama herkes art niyetli deðil. Batýda ve Doðuda inanan ve inanmayan insanlar arasýnda çok iyi niyetlerle, insanlýða hu­zur getirecek bir sistemin arayýþý içindeler.

Onlarýn bu isteklerine bizim cevap vermemiz gerekiyor. Cevabýmýzda aklýmýza göre olmasýn. Çünkü insan aklý bütün insanlarý idare edecek kadar kapasiteli yaratýlmamýþtýr. Bu sebeble bizim Kur'ân'ý çok iyi bilmemiz gerekir.
Yaratan Rabbinin adýyla oku! okuduðumuz ve okuttuðumuz bütün ilimlerde Allah'ýn adý hatýrlanmalý ve hatýrlatýlmalýdýr.

Onun için Mazhar Osman; "bir ilim adamý, bir doktor Allah'a inanmýyorum" diyorsa "onun diplomasý sahtedir." demiþtir. O adam eðer týbbý okumuþ olsaydý Allah'a iman etmiþ olmasý gerekirdi demiþtir. Öyleyse bütün yaratýl­mýþlarý yaratan Allah'ýn adýyla okuyacaðýz.

Baþta Kur'ân okuyacaðýz. Çünkü okunacak tabiatý yaratan Allah, ayný okunacak kitabý da indiren Allah (c.c)'týr. Zaten insanlarýn tabiatý kirletmeleri ve tabiata zarar vermeleri Kur'ân'a göre hareket etmeme-lerindendir...





Celal Yýldýrým Tefsir'ine göre


«Yaratan Rabbýnýn adýyla oku!»

Âdem'i (A.S.) topraktan yaratýp kendi kudret ruhundan ona üfleyen Cenâb-ý Hak, yarattýðý bu seçkin canlýyý akýl, idrâk, hafýza, duygu ve düþünce gibi yeteneklerle donatmakla kalmamýþ,muhtaç bulunduðu eþya ve nesnelerin ismini, dolayýsýyla faydalarýný da ona öðretmiþ ve böylece insan oðlunun mevcut yeteneklerini kullanarak her þey ve olayda Yüce Yaratanýn varlýðýna ve birliðine dalalet eden belgeleri görmesini ve her iþe Allah adýyla baþlamasýný emretmiþtir.

O bakýmdan rahatlýkla diyebiliriz ki, ilk insan vahþi, þuursuz, idraksiz deðildi. Ayný zamanda ne yapacaðýný bilmeyen ibtidai bir hayat süren bir canlý hiç deðildi.Adem(A.S),hazýrlanýp döþenen yeryüzüne indirildiði gün kendisine,insanlýðýna ve Peygamberliðine yakýþýr þekilde yaþamasý için gerekli bilgiler de verilmiþti.Nitekim Bakara Suresi 31-33. ayetlerle bu gerçeðin ana çizgileri belirtilmekte ve bu konuda bilgi edinmek isteyenlere ana fikir verilmektedir.

Böylece insanýn menþei hakkýnda araþtýrma yapan ilim adamlarýnýn bir takým tahminler ve varsayýmlar ileri sürmelerinin anlamsýz olduðu ortaya çýkýyor.Kur’an bu konuda da onlara hareket noktasý belirleyerek sonuç çýkarmalarýný ilham ediyor.

Gerçek bu olunca Allah adýyla okumanýn buradaki anlamý nedir?Cenab’ý Hak ilk indirdiði ayette kullarýna neden böyle bir emir vermektedir?Konuyu dikkatle incelediðimizde karþýmýza dört yorum çýkmaktadýr.Þöyle ki;

1- Okuyup öðrenmek;yazýp bilgi vermek ve bilgi toplamak insan hayatýnýn kopmaz parçasýdýr;buna(lazým-i gayr-i müfarik)de diyebiliriz.Zira dünya da ,ahiret de ancak okuyup bilgi sahibi olmamýzla gerçek mutluluða dönüþebilir.
O bakýmdan okuyup yazanla okumayanlar arasýndaki fark,ölülerle diriler arasýndaki fark gibidir.
Okuma,tutkularýn en soylusudur.Bir ülkede okumaya karþý istek artmadýkça,gaflet ve bu gafletten doðacak felaket azalamaz.
Kainat,okuyanlar için yaratýlmýþtýr.Okuma zevkini öðrenip içine sindiren kiþi,mutlu bir insandýr.

Okuma hiçbir hazineyle deðiþtirilemeyecek kadar kýymetlidir.Okumak,yetenekleri;deneyler de okumayý geliþtirir.
Þüphesiz okumakla ilgili buna benzer birçok vecizeler söylenmiþtir.Biz çeþni olsun diye sadece birkaç tanesini yazdýk.Ancak okunacak þey Allah’ý hatýrlattýðý,O’nun üstün kudretini yansýttýðý ve insaný doðruya,güzele,iyiye
Yönelttiði;aklý ,zekayý ve irfaný artýrdýðý nisbette fayda ve hikmetine uygundur.

Bunun için Resulüllah(A.S.) okuyup bilgi sahibi olmayý teþvik edip, ilmin vataný olmadýðýna iþarette bulunurken þu dört þeyden Allah'a sýðýnmþýtýr: «Allahýml Korkmayan kalpten, doymak bilme­yen nefisten, fayda vermeyen ilimden ve kabul olunmayan duadan sana sýðýnýrým.» (Müslim, Zikir: 73; Ebu Davud, Vitr: 32; Tirmizi, Deavat: 68

2- Okumaya, kitap yazmaya, öðrenmeye ve öðretmeye Allah'ýn adý­ný anarak baþlamamýz, hem insan, hem de Müslüman olmamýzýn gereðidir. Zira Allah'ý anmaktan uzak ve kopuk bir okuma, aklý, zekâyý geliþtirebilir) ama kalbi ve ruhu cýlýz býrakýr, vicdaný silik hale sokabilir.

Böylece insanýn iç yapýsýnda meydana gelen dengesizlik, onun günlük,hayatýna da sirayet eder. Unutmamak gerekir ki, en faydalý insan, en dengeli yetiþendir. Den­geli beslenmeye muhtaç olduðumuz kadar, dengeli eðitim ve öðretime de muhtacýz.
Resûlüllah (A.S.) Efendimiz bu hususu þöyle belirtmiþtir: «Anlamlý ve yararlý olan her söz ve ise Bismillah i'r- Rahman i'r-Rahîm ile baþlanmazsa, o noksandýr, bereketsizdir.»aglaSuyuti, Camiu’s-saðir: 2/92)

3- Her þey ve olayda Allah'ýn kudretinin izini görüp satýrlarýný oku­mak; yaratýlýp istifademize býrakýlan þeylerden yararlanýrken Cenâb-ý Hakk'ýn yegâne nzýk veren ve tek yaratan olduðuna inanmak, kul ile Rab-býsý arasýndaki engelleri kaldýrýr ve böylece kulu Allah'a yaklaþtýrýp onu faziletli bir düzeye getirir.

4- Hilkatin bütün safha ve kademelerinde Cenâb-ý Hakk'ýn plân ve programýný okumak suretiyle O'nun yegâne yaratan olduðunu idrâk etmek de «oku!» emrinin kapsamýna girmektedir

Gönderen: 08.02.2007 - 02:38
Bu Mesaji Bildir   eness_25 üyenin diger mesajlarini ara eness_25 üyenin Profiline bak eness_25 üyeye özel mesaj gönder eness_25 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
eness_25 su an offline eness_25  
s.a
13 Mesaj -
Öncelikle bu çalýþmalarýn hayýrlý olmasýný temenni ediyorum..


ALLAH cc bizi niçin gönderdiðini beyan ederek buyurduki halaktül cinne vel inse illa li ya-büdün..

Yani ben cinleride insanlarýda ancak kulluk etsinler için yarattým buyurdu..

Ýbadet etmek içinde ibadeti sevmek sevmek içinde o þeyin vasýflarýný bilmek lazým insan bilmedigi biþeyi sevemez bilirse sever.Ýþte bilmek sevdirmenin kapýsýdýr zaten nasip olursa bilmenin(ilim'in) önemini inÞ Müfessilerin görüþü ile beyan edecegiz..

Bundan sonraki yapýlacak diger konularýn tefsirlerinide inþ sizlerle paylaþacaðýz.

Daha rahat ve iþtahla okumanýz için önemli noktalarýda gözünüzden kaçýrmamanýz için renklendirmesinede özen gösterdik..ALLAH muvaffak etsin dualarýnýz beklerim..

Siz bildiklerinizle amel ederseniz RAB biniz size bilmediklerinizi öðretecektir..h.þ

Gönderen: 09.02.2007 - 02:23
Bu Mesaji Bildir   eness_25 üyenin diger mesajlarini ara eness_25 üyenin Profiline bak eness_25 üyeye özel mesaj gönder eness_25 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
eness_25 su an offline eness_25  
s.a
13 Mesaj -
Sayýn Huri...

Bu arada 2 mesajin var, sanirim yeni uyesin, Ravda'miza, aramiza hosgeldin diyorum...
Guzel paylasimlarini sabirsizlikla bekliyoruz...
Bu gibi yazilarini da bekliyoruz insaAllah..

Demiþsiniz öncelikle benim nerde 2 mesajým var bilmiyorum baktým ama göremedim acemiyim bulamadýmsevinçli

Ayrýca hoþ buldum tþk ederim paylaþýmlarýmýzýda inþ beraberce yapacaðýz...Dualarýnýzýn bereketi ile..Maes Selam

Gönderen: 09.02.2007 - 02:31
Bu Mesaji Bildir   eness_25 üyenin diger mesajlarini ara eness_25 üyenin Profiline bak eness_25 üyeye özel mesaj gönder eness_25 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1304 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
hicran_50 (37), usri_yusraa (37), DÝYARBAKIR.. (33), ahmet_erdogan33.. (38), eryal (62), ((-AySeNuR-)) (29), Memet (43), berfo2004 (44), HÜKÜM (54), nerro_22 (34), engin03 (39), cenngiz (55), apo28 (41), KalbiGüzelKiz (41), ismail36 (38), hakikat_nuru (46), gencolhan (48), roket (39), yasarozdemir (44), harbi (55), yusuf_k9 (44), bhdr_84 (40), tugbali (37), orhan yurt (53), mehmet balaca (43), Mehmet Balaca (43), serkantokmak (49), rabiaaslan (39)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.74869 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.