0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » sigorta şirketinde çalişmak

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
hasanmustafa su an offline hasanmustafa  
sigorta şirketinde çalişmak
5 Mesaj
selamun aleykum hocam sigortalar konusnu bazý kaynaklardan okudum fakat aklýma takýlan bir konu var hayat sig saðlýk sigortasý kasko deprem sigortasý vs yapan bir firmada iþe çaliþmak ve bunlarýn satiþiný yapmanýn hükmü nedir ? Ben mesela içki satan yerlerde yada haram ile iþtigal eden yerlerde çaliþmak istemiyorum örneðin içki satan bir firmada çaliþir bende satiþ yaparsam bu haramdýr ayný þekilde sigortacýlýk mesleðine girer ve burda çaliþrsam kazancým helal olurmu ? yoksa iþletmecilikle alakalý baþka mesleklere mi yöneleyim selam ve dua ile


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son hasanmustafa tarafından, 22.12.2006 - 22:18 tarihinde.
Gönderen: 22.12.2006 - 22:16
Bu Mesaji Bildir   hasanmustafa üyenin diger mesajlarini ara hasanmustafa üyenin Profiline bak hasanmustafa üyeye özel mesaj gönder hasanmustafa üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
yoktan su an offline yoktan  
...
1227 Mesaj -
aleykum selam kardeþim..

Konu ile ilgili baþka bir hocamýz tarafýndan verilen cevabý aktarýyorum. ÝnþaAllah faydasý olur.

Cevap


Ýlk günlerinden bu yana Ýslâmýn mücadele ettiði,kökünü kazýmaya çalýþtýðý kötü alýþkanlýklardan ve musibetlerden ikisi içki ve fuhuþ ise, öbürü de hiç þüphesiz faizdir.

Bunlar Cahiliye Araplarý ile bütünleþmiþ, hayatlarýndan birer parça olmuþ, kan ve damarlarýna iþlemiþti. Ýslâmiyet kýsa zamanda bunu ortadan kaldýrdý.Nitekim asýrlar boyunca Ýslâm ülke ve cemiyetlerinde faizin esamesi okunmazdý. Ne zaman ki cahiliye inanç ve âdetleri yeniden hortlamaya yüz tuttu; beraberinde de bütün unsurlarýný toplayýp geldi. Ýçki, fuhuþ, kumar, müstehcenlik ve faiz bu belâlardan bazýlarýdýr.

Meselâ herþey Avrupa'dan ithal edilirken, iktisadî hayat da büyük ölçüde faiz sistemine göre ayarlandý. Böylece, nihayet bugün her köþe baþýnda pýtýrak gibi faiz kuruluþlarý bitmeye baþladý. Orada çalýþanlar da yurt dýþýndan getirilemeyeceðine göre, ülkemiz insanýnýn çalýþtýrýlmasý gerekti. Sonunda müdüründen memuruna, iþçisinden temizlikçisine kadar bütün kadrolar dolduruldu.

Faizle iþ yapan teþekküllerde çalýþanlarýn durumunu iki þekilde mütalâa etmek mümkündür. Birincisi, o müessesenin faizle iþ yaptýðýný, çalýþmanýn mes'uliyet getireceðini bildiði halde imkânlarýnýn cazibesine kapýlarak girenler; ikincisi ise, vaktiyle girmiþ, fakat o zamanlar haramlýk ve helâllik cihetine pek dikkat etmemiþ, hattâ bunun bir mahzur teþkil edeceðini bile düþünmemiþ olanlar.

Þu husus bilinen bir gerçektir: Ýslâmiyet faizi tamamýyla yasaklamýþ, onunla hep mücadele etmiþ, faize gidecek yollarý kapatacak çeþitli yardýmlaþma müesseseleri kurmuþ; cemiyetin rahat ve huzurunu faiz belâsýnýn kaldýrýlmasýnda görmüþtür.

Böyle olduðu halde, yüce dinimiz en küçük tasarruflarýna varýncaya kadar bütün ticarî ve sýnaî muamelelere faizi bulaþtýrmaya çalýþan, her fýrsatta milleti faize teþvik eden, insanlardaki yardýmlaþma duygusunu sarsan, borç alýp verme gibi iþ dünyasýný rahatlatan bir âdeti kaldýran faize dayalý müesseseleri tasvip eder mi? Etmeyeceði þüphe götürmez bir gerçektir.

Bediüzzaman'ýn ifadesiyle «Ribanýn (faizin) kap ve kapýlarý olan bankalarýn nef'i (faydasýgöz kırpma beþerin fenasý olan gâvurlara ve onlarýn en zalimlerine ve bunlarýn en sefihlerinedir, âlem-i Ýslama zarar-ý mutlaktýr.» (1)

Faizle ve faizli iþlemlerle meþgul olmak hem âyetlerde, hem de hadislerde yasaklanmýþ, haram kýlýnmýþtýr. Âyetin meali þöyledir :
«Faiz yiyenler kendilerini þeytan çarpmýþ birer mecnundan baþka bir halde kabirlerinden kalkmazlar. Böyle olmasý da onlarýn, 'Alým satým da ancak faiz gibidir' demelerindendir. Halbuki Allah alýþveriþi helâl, faizi haram kýlmýþtýr.» (2)

Faiz kanalýyla harama bulaþan kimseler hadis-i þerifte þöyle tasnif edilmektedir:
«Faizi yiyen, yediren, þahitlik ve kâtipliðini yapan, Allah'ýn rahmetinden uzak kalmýþtýr.» (3)

Âyet-i kerimede mutlak olarak sadece faiz yiyenler zikredilirken, hadis-i þerifte yiyen, yediren, þahitlik ve kâtipliðini yapan peþ peþe sýralanmýþ ve «Allah'ýn rahmetinden uzak olma» cihetinde birlikte ve toptan ifade edilmiþtir.

Durum böyle iken, faiz kuruluþlarýnda çalýþanlar her ne kadar doðrudan faiz yemiyor ve yedirmiyorlarsa da; muamelesini görmekte, hesap ve yazýþmalarýný yapmakta, idarî iþlerini yürütmektedirler. Gerek memur olsun, gerekse müdür olsun; hadiste geçen «kâtip» mefhumunun içine girmiþ olmaktadýr.

Ýþte bu hususlarý bilen bir insanýn bilerek bu nevi müesseselere girmesi, tavsiye edilecek bir þey deðildir. «Baþka bir iþ bulamadým», «Zaruret icabý girmem gerekiyor» gibi bahaneleri, kiþiyi haklý çýkaracak, üzerindeki mes'uliyeti giderecek gerekçeler olarak görmek mümkün deðildir. Çünkü helâl ve meþru daire insanýn ihtiyacýna kâfi gelecek kadar geniþtir.

Belki meþru dairede bulduðu ve çalýþtýðý iþin ücreti diðerine nisbetle bir miktar az olabilir, ama hiç olmazsa þaibeli bir para olmaz. Üstelik böyle faiz esasýna dayalý bir kuruluþta çalýþmayý bir zaruret olarak kabul etmek de oldukça güçtür.

«Diðer memurluklarda ve kamu iktisadî teþekküllerinde çalýþmakla bir faiz müessesinde çalýþmak arasýnda ne fark var? Çünkü, memura verilen maaþa da büyük ölçüde faiz karýþmaktadýr" gibi sözlere gelince: Evvelâ, memurlarýn hepsi veya resmî olan diðer iþyerlerinde çalýþanlarýn tamamý faizli muamelenin muhasebesini yapýyor deðildir. Yani, memur veya iþçi bizzat faizle uðraþmamaktadýr. Halbuki faize dayalý iþyerlerinde çalýþanlarýn bütün mesaisini faiz hesaplan, akitleri ve muamemeleri almaktadýr.

Diðer taraftan, devletin geliri sadece faiz yoluyla birikmemektedir. Büyük ekseriyeti halktan alman vergiler ve benzeri yollardan saðlanmaktadýr. Memur da maaþýný alýrken oradan gelen paralarý niyet ederek kabul eder. Hattâ kazancýný kumar, içki alýþveriþi ve benzeri helâl olmayan bir yoldan temin eden bir insanýn, meselâ inþaat gibi meþru sayýlan bir iþinde çalýþýldýðý zaman, iþçinin almýþ olduðu ücret meþru ve helâldir. Yine alacaklý bir Müslümanýn, borçlu bir gayrimüslimin þaraptan elde ettiði paradan borcunu almasý caizdir. (4)

Her ne kadar bu paranýn aslý dinen haram sayýlan bir yoldan elde edilmiþse de, alacaklý için durum farklýdýr. Çünkü o, borçludan hakkýný almaktadýr. Bu paranýn haram yoldan kazanýlmasýnda alacaklýnýn bir mes'uliyeti yoktur. Mes'uliyetin tamamý borçlu olana aittir. Memurun da durumu bundan farklý olmasa gerektir. Çünkü memur meþru olan bir iþ yapmakta, yaptýðý iþten dolayý bir miktar hak elde etmektedir. Bunu da devlet karþýlamaktadýr. Bunun için faizli iþ yerlerinde çalýþan kimseler kendilerini devlet memuru ile kýyaslayamazlar.

Faiz esasýna dayalý iþ yapan müesseselere girip de meselenin haramlýk - helâllik cihetini daha sonraki zamanlarda araþtýrma yoluna girmiþ olanlar, geçimlerini temin edecekleri baþka bir iþ bulduklarý takdirde, orada kalmalarý ve devam etmeleri tavsiye edilmez. Helâl dairede bir iþ bulma gayret ve azmi içinde bulunmalarý gerekir.

Bu arada, manevî ve Ýslâmî hizmetlerini, vazifelerini daha iyi yaparak sevap cihetini takviye etmeye çalýþmalýdýr. Çünkü iyi ameller kötülük ve günahlarý giderir, temizler.
Þunu da belirtmek gerekir ki, haramla meþgul olan iþ yerlerinin ayrýca helâl sayýlan iþ sahalarý da varsa ve meþru iþler de iþletip ondan kazanýyorlarsa bütün gelirlerinin haram olduðuna hükmedilemediði için durum biraz daha hafifleþir. Veyahut bu iþ yerlerinin yol yapmak, su getirmek, elektrik ihaleleri yapýp faydalý iþ sahalarýnda çalýþmak da bizzat haramda çalýþmak sayýlmaz.

Faizsiz çalýþan sigorta þirketleri varsa buralarda çalýþýlabilir.

1. Mektubat, s. 450
2. Bakara Sûresi, 275.
3. Müslim, Müsakat: 105.
4. Dürer, l: 318.

Mehmed Paksu, Helal Haram, Nesil Yayýnlarý, 5. Baský, Ýstanbul, 1998, ss. 25-29.


Selam ve dua ile...
Gönderen: 23.12.2006 - 07:19
Bu Mesaji Bildir   yoktan üyenin diger mesajlarini ara yoktan üyenin Profiline bak yoktan üyeye özel mesaj gönder yoktan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1835 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
sabrikucukseren (61), Simsek61 (41), dido (41), xserpilx (40), cezabel (52), ahmetcotur (49), ARES (60), alacali_sevim (59), mfilizfidan (41), CILGINPiLOT1 (46), sultan53 (48), ahunal31 (53), musavi (60), adem51 (50), omerpolat04 (35), Bayram-25 (51), ASK (38), medineyevaramad.. (35), Sinan_iht (38), banckal (39), sülü (39), islaminsesi (37), talhardty (52), mmy55 (42), allahbirdir (35), ismer (46), aykiz833 (41), batil (43), sedat1965 (59)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.92482 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.