0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » EDEBİYAT / MAKALE / ŞİİR » MAKALELER » Başörtüsü Yahudi geleneği mi?

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
.~Sniper~. su an offline .~Sniper~.  
Başörtüsü Yahudi geleneği mi?
1230 Mesaj -


Selçuk Üniversitesi Ýlahiyat Fakültesi Ýslâm Felsefesi Ana Bilim Dalý Baþkaný Doç. Dr. Þahin Filiz, baþörtüsü hakkýnda özet olarak þöyle diyor:

Tevrat ve Talmudda baþörtüsü ile ilgili ayetler vardýr. Baþörtüsü Yahudi geleneðidir. Yahudi geleneðini inceledim. Yahudilerde, Baþörtüsüz kadýnlar iffetsizdir, namussuzdur. Ýffet ve namusun korunmasýnýn ölçüsü baþörtüsüdür. Yahudi geleneði direkt olarak Ýslâmý etkilemiþtir. Yoksa Ýslâmda baþörtüsü kesinlikle söz konusu deðildir. Baþörtüsü, örtmeyenler ile ilgili kesin bir ceza yoktur. Baþörtüsü söyleminin arkasýnda yatan unsur; Ýslâmýn, insana ve kadýna vermiþ olduðu hak ve þeref payesini, henüz Ýslâm toplumu içine sindirebilmiþ deðildir. Kadýný, insan diye görmeyen kültürden gelen Müslümanlar, henüz daha Ýslâmýn, kadýný insan olarak görmesi emrini hazmetmiþ deðiller. Hala akademik seviyede bile cariyeler ve hür kadýnlar þeklinde ayrýmlar vardýr. Kuran-ý Kerimde sadece Hýmar kelimesi geçiyor. Hýmar kelimesi, normal bir örtüyü ifade etmektedir. Baþörtüsünü deðil. Giysi sýkýntýsýnýn çekildiði, hatta çýplak ibadet edildiði dönemde, Kuran-ý Kerimin söylediði þuydu: Nasýl Hz. Âdem ile Havvanýn cennet açýldýðýnda ön ve arkalarý açýlýnca, doðal olarak, kendi yaratýlýþlarý icabý örtündülerse, siz de öyle örtünün demektedir. Yoksa baþýnýzý, saçýnýzý örtün, örtmediðiniz takdirde yaptýðýnýz haramdýr anlamýna gelmez. Son dönemlerde baþörtüsü siyasallaþtýðý için, kamusal ve dinsellik yaratýldýðýndan dolayý, insanýn temel örtünmesine iliþkin ayetleri, tamamen baþörtüsü simgesinde toplamýþlar ve bunun bir farz ve emir olduðu söylenmiþtir. Baþörtüsüne özgürlük ve kadýna özgürlük tamamen siyasi ve sosyolojik bir hadisedir. Baþörtüsünün farz olduðunu kimse iddia edemez.

Özetlediðim bu görüþ bilimsel deðildir. Ýndî ve sübjektiftir. Akademisyen birinin böyle kaynaklara dayanmaksýzýn konuþmasý üzücüdür. Üstelik bu akademisyen, Ýslâm Felsefesi Anabilim Baþkanýdýr!

Bu baþkandan beklenen þuydu: Sahasýnda kaynaklara inerek, insanlýðý bilgilendirmekti. Dinin, fert ve toplumla münasebeti, sosyal dokunun dine olan ihtiyacý. Din, insansýz, insan dinsiz yaþayabilir mi? Dinin devletle, devletin dinle münasebeti. Bu ikisi ayrý yaþayabilir mi? Yaþadýðý takdirde sosyal yapýda ne gibi deðiþiklikler meydana gelir? Birbirine ihtiyacý var mý? Biri diðeri olmadan olur mu? Birbirine baský yapar mý? Bunun gibi hususlar üzerinde bilimsel çalýþma yapýlýp insanlýða sunulmasý gerekir. O kürsüler bunun için kuruldu. Yoksa böyle bilimsel kaynaklara dayanmaksýzýn konuþulmasý için deðil. Bu þekilde tutarsýz konuþmakla, Müslümanlarý bu þekilde bilimsel esaslara dayanmadan karalamakla insan ancak kendini küçültür! Seviyesini düþürür! Akademisyen olan bir insan, her þeyden önce objektif olmalýdýr. Ýddia ettiði her þeyi ve aðzýndan çýkan her kelimeyi ve cümleyi ispat etmesi gerekir.

Dünyaya aldanmamak gerekir. Dünya menfaati gelip geçicidir; bugün vardýr, yarýn yoktur. Fakat Allahýn nimetleri bakidir. Bay Filiz, görüþünüz bilimsel olsaydý, bir þey demezdik, faydalanýrdýk; hatta teþekkür ederdik. Siz bu þekilde bir yerlere mesaj vermekle yakýnda profesörlükle, dekanlýkla YÖK üyesi ile veya YÖK baþkanlýðý ile hatta Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý ile ödüllendirilebilirsiniz! Basýnda bu yönde hakkýnýzda iddia vardýr. Profesör olabilmek için böyle konuþtu denilmektedir.

Baþörtüsü takmayan kadýn büyük günah iþlemiþ olur. Ýnkâr ederse mürtet olur. Çünkü baþörtüsü ile ilgili ayet-i kerimeleri inkâr etmiþ olur. Baþörtüsü, örtmeyenler için kesin bir cezanýn olmamasý, onu farz olmaktan çýkarmaz. Her farzýn kesin bir cezasý yoktur. Mesela Cenaze namazý kýlmak farz-ý kifayedir. Hiç kimse kýlmasa, yani cenaze namazý kýlýnmazsa herkese farz-ý ayýn olur. Cenaze kaldýrýlmadýðý takdirde kesin bir cezasý var mý? Bir misal daha verelim: Teblið-i þeriat da farz-ý kifayedir. Hiçbir grup bu görevi ifa etmezse herkese farz-ý ayýn olur. Bu farzý hiç kimse yerine getirmediði takdirde kesin bir cezasý var mý? Cenaze namazý kýlýnmazsa kardeþlik hukuku çiðnenmiþ olur. Teblið görevi yerine getirilmezse günümüzde olduðu gibi cahiliye devri yaþanýr. O toplum baþka milletlerin esareti altýna girer veya Allah (c.c.) o kavmi yok eder; yerine sevdiði ve kendinden hoþnut olduðu, müminlere karþý alçak gönüllü, kâfirlere karþý onurlu ve zorlu bir toplum getirir.

Kadýný insan diye görmeyen kültür, putperestliktir; beþeri dinler, (Budizm gibi) felsefi doktrinler ve batý kültürüdür. Yani Yahudilik ve Hýristiyanlýktýr. Batý, düne gelinceye kadar kadýný þeytan olarak görmüyor muydu? Hayýzlý eþinin yanýnda yatýyor muydu? Hindistanda kocasý ölen bir kadýný zevciyle birlikte yakmýyorlar mýydý? Kadýný insan olarak görmeyen kültür, Ýslâm dýþý kültürler olduðu halde bu iftira neyin nesidir? Yoksa siz, putperestliði býrakýp Müslüman olan Arap kavmini mi suçluyorsunuz? Ecdadýmýz da Müslüman olmadan önce Þamanizm dinine mensuptu. Ýslâm Dinine karþýlýk ulusalcýlýðý satýn almak, kârlý bir alýþveriþ deðildir.


Ýslâm Dini, önceki kültürleri siler atar

. Toplumu yeniden oluþturur. Bir insan veya bir kavim, Müslüman olduktan sonra, önceki kültürüyle suçlanamaz. Suçlamak bir cahiliye kültürüdür.
Cariye ve hür kadýn meselesine gelince; Bu mesele Ýslâmýn, kadýný insan olarak görmesi emrini hazmetmeme þeklinde düþünmeniz yanlýþtýr. Bu mesele Ýslâmýn savaþ hukuku ile ilgilidir. Bir inceleyin; bilmiyorsanýz erbabýna sorun. Öðrendikten sonra beþeri hukukun savaþ hukukuyla karþýlaþtýrýn. Tarihi inceleyin, günümüzü inceleyin; hangi taraf daha savaþ ilkelerine baðlýdýr. Görüyorsunuz, küresel güç, Cenevre Sözleþmesine uymuyor. Yazdýklarý kâðýt üzerinde kalmaktadýr. Yazdýklarý niçin kâðýt üzerinde kalmaktadýr; hiç düþündünüz mü?

Tesettür, fýtridir. Yani insanýn yaratýlýþýnda vardýr. Hz. Âdemin ve Havvanýn örtünmesinin sebebi budur. Bu sebeple Tevrat ve Talmutta baþörtüsü ile ilgili ayetlerin olmasý tabiidir. Aslý tahrif edilmiþ semavi kitaplarda baþörtüsü ile ilgili ayetler vardýr diye, mal bulmuþ maðribi gibi bu ayetlere sarýlmaya gerek yoktur. Bu þunu gösterir: Tesettür fýtridir. Bu sebeple erkek ve kadýnýn, tesettüre riayet etmesi gerekir. Yahudi geleneði, Ýslâm Dinini nasýl etkilesin; bu mümkün mü? Çünkü Ýslam dini Resul-i Ekremle baþlamaz, Hz. Âdemle baþlar. Bu sebeple Yahudilik direkt Ýslamý etkilemiþ demek doðru olmaz. Bizim bildiðimiz kuvvetli zayýfý etkiler. Yani tahrif edilmiþ bir kitap, tahrif edilmemiþ bir kitabý etkileyemez. Vahiyde bir eksiklik yoktur. Hiç Allahýn kelâmýnda eksiklik olur mu? Allahýn hükümleri kýyamete kadar bütün insanlýðýn ihtiyaçlarýný karþýlayabilecek hüviyettedir. Bu sebeple baþka dine ihtiyaç duymaz. Ýslâm Dininden diðer kültürler etkilenmiþtir. Mesela Rönesansýn ortaya çýkýþý böyle olmuþtur.

Nur suresinin 31. ayetinde geçen hýmar kelimesi, baþ, gerdan ve göðüs örtüsüdür. Cuyub da ceybin cemidir. Ceyb de elbisenin yakasýdýr (3).

Humur kadýnýn baþýný örttüðü þey (baþörtüsügöz kırpma demek olan hýmar kelimesinin çoðuludur. Bu nitelikte olmayan baþörtüsü sayýlmaz.
Ayný ayet-i kerimede geçen cuyûb kelimesi ise, baþýn girmesi için kesilen yer (yaka) demek olan ceyb kelimesinin çoðuludur.
Buna göre ayet-i kerimenin anlamý þöyledir: Saçlarýný, küpelerini ve boyunlarýný yabancýlara karþý örtmek üzere baþörtülerini yakalarýnýn üzerine salsýnlar.

Bu ifade, kadýnýn göðsü ile boynunun avret mahalli olduðunun kanýtýdýr. Bu sebeple yabancý birinin bu yerlere bakmasý caiz deðildir (4).

Hýmar, Müncit adlý Arapça sözlükte þöyle tarif edilir: Kadýnýn baþýný örten þey. Siz Hýmar kelimesini, Normal bir örtü olarak tarif ediyorsunuz. Bu tarifi nereden aldýnýz?

Söz konusu ayet-i kerimede geçen zarb kelimesi, örtünme ve korunmada titiz davranmayý ifade eder. Hz. Â iþe nin þöyle dediði rivayet edilmiþtir: Allah, ilk muhacir kadýnlara rahmet eylesin. Yüce Allah, Baþörtülerini göðüsleri üzerine sarkýtsýnlar mealindeki âyeti indirince, yün, ipek, kýl veya keten gibi þeylerden dokunmuþ çizgili geniþ örtülerini yýrtarak baþlarýný örttüler. Tefsirciler þöyle der: ; Cahiliye döneminde kadýn, bugün modern cahiliye döneminde olduðu gibi, erkeklerin yanýndan göðsü, gerdaný ve kollarý açýk olarak geçerdi. Çok zaman da erkekleri baþtan çýkarmak için, bedeninin güzel yerlerini ve saç örgülerini gösterirdi. Baþörtülerini arkalarýna salýverirler, göðüsleri açýk ve çýplak kalýrdý. Dolayýsýyla mümin kadýnlara, baþörtülerini önlerinden sarkýtmalarý emredildi ki göðüslerini de kapasýnlar. Ve kötülerin kötülüðünü kendilerinden uzaklaþtýrsýnlar (5)

Baþörtüsü Allahýn emridir. Bunu bütün müçtehit imamlar ve ulema söylemektedir. Diyanet Ýþleri Yüksek Kurulu da ayný görüþtedir (6). Din tatbik için gönderilmiþtir. Süs olsun ve vitrinleri süslesin diye gönderilmemiþtir. Kamusal alan denilen yerlerden Müslümanlar faydalanmayacaklar mý? Oralarda söz sahibi olmayacaklar mý? Allahýn emirlerini söz konusu yerlerde yerine getiremeyecekler mi? Bu bir bölücülük olmaz mý?

Ser-den

Muhammed Serdengeçti


Kaynaklar:
1. Hürriyet Gazetesi, 28. 06. 2006
2. Maide,51
3. Fizilâlil- Kuran
4. Muhtasar Ruhul- Beyan tefsiri
5. Safvetüttefasir
6. Bkz. Din Ýþleri Yüksek Kurulu Kararý 03. 02 1993
Gönderen: 06.08.2006 - 11:11
Bu Mesaji Bildir   .~Sniper~. üyenin diger mesajlarini ara .~Sniper~. üyenin Profiline bak .~Sniper~. üyeye özel mesaj gönder .~Sniper~. üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1018 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
zelil-i hakisar (42), veritas1905 (42), skesman (49), karakiz06 (44), manayli (42), orhan86 (38), ezel (39), ezel1985 (39), tamteslim (47), esranur (40), Mavzer986 (41), Cicek06 (49), ay-isiginda-sak.. (38), dayi120 (), micnatis (45), celo1903 (43), 2ebu2 (52), a.yasin (49), fedakar (49), adnancaglayan (54), muco (41), Lear (43), MUSTAFA TIRA&TH.. (61), bu_rak (29), engizli (), meryem feyza (33), rkocabas (58), Mavilim (38), Kerimhan (40), BeYaZ vE sIyAh (33), halim (), trabzonlu (36)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.63050 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.