0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » OY İSTEME , OY VERME , SEÇİMLER VE RABBANİ TAVIR....

önceki konu   diğer konu
31 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
muhammed yusa su an offline muhammed yusa  
OY İSTEME , OY VERME , SEÇİMLER VE RABBANİ TAVIR....
944 Mesaj -
Ýslam’da laiklik yoktur
Türkiye’de laiklik , Atatürk’çülük ve Demokrasi
Demokratik çalýþma ve amel iliþkisi
Demokratik yöntem ile Ýslam’ý hakim kýlmak olamaz mý?
Seçim sandýðýna giden bir vatandaþýn bu davranýþýnýn anlamý nedir ?
Milletvekili adayý olmanýn anlamý nedir?
Demokratik düzenlerin iddialarý nelerdir ?
Ýslam’i hareket ve demokrasi
Demokrasi ve seçimler
Demokratik çalýþmayý savunanlarýn bazý gerekçeleri
Hüküm koyma ; Allah’a muhalif kanun koymanýn ve koydurtmanýn hükmü nedir
Allah’ýn ayetlerinin inkar ya da alay edildiði meclislerde oturulabilir mi?
Parlementoyu hep dinsizler mi ele geçirsin; adamlarýmýz olmasýn mý ?
Sert olmayalým , particilere karþý yumuþak davranalým .
Bu kadar alim , hoca var ;onlar bilmiyorlar mý bunu ?
Yusuf (a.s.) parti gibi baþa geçmiþtir ; bizde onun gibi çalýþýyoruz
Hýlfu’l - Fudul Andlaþmasý oy vermeye delil midir ?
Medine vesikasý ve Hudeybiye anlaþmasý, Necaþi delil midir ?
Parti yoluyla Ýslam’a casus ve ajanlýk hizmeti ediyoruz
Ýslam’i duyarlýlýðý olan partiye destek ehveni þer midir ?
Said Nursi bile siyaset yapmýþtýr. Bizde yapýyoruz
Ýslam’a göre dost ve düþmanlýk : Dostluðun gerekleri
Allah’tan baþkasý için yemin etmek ; hükmü nedir ?
Takiyye nedir , ne zaman olur , þartlarý nedir ?
Meydaný Ýslam düþmanlarýna mý býrakalým ?
Ýslam partisi olamaz mý ?
Küfrü meþrulaþtýrmak
Beþeri düzenin bazý kurum ve görevleri
Demokratik Mücadele Kurumu ; PARTÝLER :
Bakanlýk ve Üst Düzey Bürokratlýðý
Doktor , Mühendis , Öðretmen ve diðer memuriyetler
Hakimlik , Savcýlýk , avukatlýk
Askerlik
Allah’ýn Hükümlerini Aþamalý olarak Tatbik Etmek Küfürdür
Ýslam’dan Çýktýklarý Halde Kendilerini Müslüman Zannedenler
Tek ümmete doðru
Þehid ABDULLAH AZZAM’a göre “parlementoya girmenin hükmü
“Þehid ABDULLAH AZZAM’a göre kiþileri belirterek hüküm vermek
Alimlere göre partisel çalýþma

ÝSLAM’DA LAÝKLÝK YOKTUR

Laiklik ; geniþ ve basit tanýmý ile, dinin siyasal hayatýn dýþýna itilmesi, din adamlarý sýnýfýnýn devletin siyasal hayatýnda din adýna etkin olmalarýnýn engellenmesi diye ifade edilir.

Buna cevap olarak deriz ki : Laiklik Fransa’da kilisenin ve papazlarýn siyasete karýþmasýndan sonra Rönesanss ile kiliseyi ve din adamlarýný devlet yönetiminden uzaklaþtýrmak için çýkarýlmýþ bir sistemdir . Fakat Ýslam’da batýda bilinen þekliyle bir “ din adamlarý “ sýnýfýnýn varlýðý söz konusu deðildir. Dolayýsý ile böyle bir sýnýfýn din adýna siyasal etkinliklerde bulunmasý söz konusu deðildir. Dolayýsýyla böyle bir sýnýfýn din adýna siyasal etkinliklerde bulunmalarýndan ve devletin siyasetinden aktif bir rol oynamalarýndan söz edilemez.Çünkü böyle bir sýnýf yok ki, bu sýnýfýn icra edeceði fonksiyon kabul veya redde konu olsun.

Bugün içinde yaþadýðýmýz dünyada , Ýslam adýna meydanlara, gazetelere, ekranlara , kürsülere çýkan pek çok alim ,önder , siyasi , akademisyen , maalesef Ýslam dýþý olduðu bizzat kendi taraflarýnca bu kadar net bir biçimde ortaya konan laikliði ve demokrasiyi sahipleniyorlar, bunlarý benimsediklerini söyleyebiliyorlar. Üstelik bazýlarý daha da ileri giderek bu cahiliyye hükümlerinin Allah’ýn dinine de iftira ederek , Ýslami olduklarýný , Ýslam’la baðdaþtýklarýný iddia edebiliyorlar .

“ Onlar hala cahiliyye hükmünü mü arýyorlar ? Kesin bilgiye inanan topluluk için hükmü Allah’tan daha güzel olan kimdir ? “ ( Maide 50 )

Cahiliyyenin anlamý belirgin bir biçimde bu ayette ortaya konulmuþtur.Cahiliyye, Allah’ýn belirttiði , Kur’an’da ifade edildiði üzere insanlarýn insanlar için hüküm belirlemesi, insanýn insana köle kýlýnmasý , Allah’a kulluðun býrakýlmasý, Allah’ýn ilahlýðýnýn reddedilmesi ve de buna karþýlýk , kimi insanlarýn ilah kabul edilmesi ve Allah’a deðil onlara itaat ve ibadet edilmesi, onlara tapýlmasýdýr. Cahiliyye bir olgudur. Geçmiþte yaþanan bu olguyla, bu günde yarýn da yine karþýlaþýlacaktýr. Cahiliyyenin niteliði Ýslam’la çeliþmek, Ýslam’a karþý olmadýr.

Allah’ýn þeriatýný reddeten ; cahiliyye düzenini kabul ediyor, cahiliyyeyi yaþýyor demektir.! “Cahiliyye sistemleri yalnýzca putperestlik þeklinde ortaya çýkan ya da buna benzer mitolojik tanrýlara tapmak þeklinden ibaret deðildir . Kavmiyet ve vatan gibi ad ve þekli deðiþik olabilir .Baþkalarýný zorla egemenliði altýnda tutan diktatör ve taðutlar gibi yeni putlar olabilir , hatta heykel putlar bunlarýn birer sembolü olabilir .”

Günümüzde bütün çaðdaþ toplumlar , komünst , kapitalist , yahudi , hýrýstiyan ve sözde müslüman geçinen bazý toplumlar bir tür cahiliyye toplumunu teþkil etmektedirler. Çünkü Allah’ýn varlýðýna ve birliðine iman ettiklerini ifade etmekle birlikte tevhid akidesinin en önemli esasý olan otorite hakkýný ,egemenlik, hakimiyet , yetkisini Allah’a vermemektedirler . Hayatlarýný düzenleyecekleri kanun ve kurallarý koyma yetkisini , hem de mutlak manada , kendi hemcinslerinin oluþturduklarý bazý kurumlara parlemento , hükümet ve yargý gibi organlara vermektedirler . hakimiyetin , hüküm koyma yetkisinin mutlak manada “millet”e ait olduðu ilkesini benimsemektedirler.

Sosyal konumu itibariyle kendilerince alt tabakalarda bulunan bir müslüman hanýmýn baþýný örtmesine itiraz etmeyenler , baþýný örten ya da çarþafa bürünen üniversite öðrencisi ya da belli bir kariyer ve kendilerince yüksek bir mevkide olan birisi oldu mu bu sefer devrim krizleri geçirir , laiklik saralarýna tutulur, uysal , insan haklarý havarisi kesilenler birden bire kýrmýzý görmüþ boðaya dönerler ; hatta bazýlarý daha da sapýtarak aðýzlarýndan salyalar saçan bir mahluka dönüþürler.

Burjuvalar , taðutlar ,laikler , tahtlarý ve üst makamlarý ellerinde bulunduranlar , Allah’ýn indirdikleriyle hükmedilmesine kesinlikle karþý çýkacaklardýr. Zira Allah’ýn indirdiði hükümler uygulandýðýnda , onlarýn yüzlerine geçirmiþ olduklarý ilahlýk maskesi yere düþecek ve ilahlýk sadece Allah’a ait olacaktýr. Sömürü , zulüm ve haram üzerine kurduklarý cahiliyye düzeninde kendilerine maddi çýkar saðlamakta olan sömürücü egemen güçler elbette ki Allah’ýn indirdiði hükümlerin uygulanmamasý için yýrtýnacaklardýr.

Hüküm koyma yetkisi , sadece ve tek Allah2ýn olmalýdýr . Ýlahlýðýn her þeye egemen olmasý gereðince hüküm, sadece Allah’a özgüdür. Zira egemenlik yani hakimiyet kanun koyma hakký ilahlýðýn özelliklerindendir. Egemenliðin kendisine ait olduðunu ileri süren ister bir birey , bir sýnýf , bir parti , ister bir gurup , bir ulus , isterse uluslar arasý bir örgüt þemsiyesi altýnda tüm insanlar olsun, ilahlýðýn nitelikleri noktasýndan , herkesten önce Allah’a savaþ açmýþ demektir.

“ De ki: Ey kitap ehli! Sizinle bizim aramýzda ortak olan bir söze geliniz. Allah'tan baþkasýna kulluk etmeyelim O'na hiçbir þeyi eþ tutmayalým ve Allah'ý býrakýp da kimimiz kimimizi Rabbler edinmeyelim .. " (al-i Ýmran 64)

Bu birbirini Rab edinme olayý en katý dikta rejimlerinin (monarþi ve oligarþi ) en baþta gelen özelliði, insanlarý kendisine taptýrma ve kurumlarýný , sistemlerini , yasalarýný kanunlarýný , deðer yargýlarýný ve ilkelerini benimsetmedir .Ýþte ancak Ýslam nizamýnda insan bu boyunduruktan kurtulur . Özgürlüðe kavuþur . Düþüncelerini , düzenlerini ,yaþam biçimlerini , yasalarýný ve kanunlarýný , deðer yargýlarýný ve ilkelerini yalnýz Allah’tan alan bir özgürlüðe kavuþup kula kulluktan kurtulur . Ýslam nizamýnda bütün insanlar eþit konumundadýr . Cahiliyye de , demokrasi ve laiklikte ise insanlar Allah’ýn deðil de bazý insanlarýn yaptýklarý kanun , kural ve ilkeleri ,onlarýn oluþturduklarý meþru ve gayrimeþru ölçüleri benimser, onlara tabi olurlar. Bu Allah’tan baþka bu ölçüleri, kanunlarý koyanlarý Ýlah ve Rabb edinmek sonucunu doðurur.

“ Yoksa Allah'ýn dinde izin vermediði bir þeyi onlara kanun kýlacak ortaklarý mý vardýr? Eðer azabý erteleme sözü olmasaydý , derhal aralarýnda hüküm verilirdi . Ve zalimler için þüphesiz can yakýcý bir azap vardýr “ ( Þu’ra 21 )

“ Þimdi sen , kendi hevasýný Ýlah edinen ve allah’ýn bir ilim üzere kendisini saptýrdýðý , kulaðý ve kalbi üzerine mühür vurduðu ve gözü üstüne de perde çektiði kimseyi gördün mü ?..”( casiye 23 )

Bu ayet ve tefsirinden anlaþýldýðý üzere , hayatlarýný düzenlerken Allah’ýn deðil de hevalarýný esas almalarý , hevalarýný ilahlaþtýrmak þeklinde nitelendirilmektedir.

“Allah ve Rasulu ,bir iþte hüküm verdiði zaman , artýk inanmýþ bir erkek ve kadýna , o iþi kendi isteklerine göre seçme hakký yoktur . Kim Allah’a ve Rasulune karþý gelirse , apaçýk bir sapýklýða düþmüþ olur .” (Ahzab 36 ) Ýslam sisteminin temel kurallarýndan birini , bu sistemin önemli bir ana prensibini açýklamaktadýr . Bu ayet insanlarýn hevalarýný esas almalarýný , Allah ve Rasulunun bir hüküm verdiði konularda , insanlarýn farklý , zýt hüküm koymaya kalkýþmalarýný temelden yasaklýyor .Laikliði de Ýslam karþýtý bir cahiliyye olarak dýþlýyor.

“ Þunlarý görmüyor musun? Sana indirilene ve senden önce indirilene inandýklarýný ileri sürenleri görmedin mi?Taðuta inanmamalarý kendilerine emrolunduðu halde, taðut’un önünde muhakemeleþmek istiyorlar. Halbuki þeytan onlarý büsbütün saptýrmak istiyor.” ( Nisa 60 ) “Hayýr! Rabbine andolsun ki ,aralarýnda çýkan anlaþmazlýkta ; seni hakem yapýp sonra da senin verdiðin hükümden içlerinde hiç bir sýkýntý duymaksýzýn, tam bir teslimiyetle kabullenmedikçe iman etmiþ olamazlar.” ( Nisa 65 )

“Eðer hak, onlarýn kötü arzu ve isteklerine uysaydý, mutlaka gökler ve yer ile bunlarda bulunan kimseler bozulur giderdi.Hayýr, biz onlara þan ve þereflerini getirdik; fakat onlar kendi þereflerine sýrt çevirirler“ (Mu’minun 71)

“And olsun ,size öylebir kitab indirdik ki, bütün þan ve þerefiniz ondadýr. Hâlâ akýllanmayacak mýsýnýz?”(Enbiya 10)

Allah’a kulluktan kaçýnanlar ,sýnýrsýz mercilere kullukta bulunma zilletine düþerler . Kendileri gibi insanlara kullukta bulunurlar . Onlarýn önünde eðilerek hayatýný onlarýn kanunlarýyla , nizamlarýyla , deðerleriyle kendileri gibi beþeri güçlere ibadet etme zilletini yaþarlar . Onlar ve bunlar yani yöneten ve yönetilenler Allah’ýn önünde eþit olduklarý halde birbirlerini Allah’tan baþka rabbler edinirler.

“De ki: Ey kitap ehli! Sizinle bizim aramýzda ortak olan bir söze geliniz. Allah'tan baþkasýna kulluk etmeyelim O'na hiçbir þeyi eþ tutmayalým ve Allah'ý býrakýp da kimimiz kimimizi Rabbler edinmeyelim .."aglaAl-i Ýmran 64)

“Onlar, Allah'dan baþka bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oðlu Mesih'i de. Oysa onlar bir olan Allah'a ibadet etmekle emrolunmuþlardý. Allah'dan baþka hiç bir ilâh yoktur. O, müþriklerin ortak koþtuðu þeylerden de münezzehtir.” ( Tevbe 31 )

Bu ayetin tefsirine bakýldýðýnda görülecektir ki Rab edinmenin þeklini açýklayan bi zatihi Rasulullah’ýn kendisidir. !

“Tay kabilesi reisi olan Adiyy bin hatem þöyle der. Mekke fethedildiði gün ben Hýrýstiyan olduðum için Mekke’den kaçtým .Bacým ise müslümanlara köle oldu . Zamanla rasulullah bacýmý serbest býrakarak azad etti . Bacýmda islamý tanýdýðý için müslüman oldu . Bunun üzerine Mekke dýþýna çýkarak beni aradý ve akrabalarýmýn yanýnda beni buldu ve “ müslüman olduðunu , Ýslam dininin çok güzel bir din olduðunu , islam’ý bize yanlýþ anlatmýþlar, eðer Hz. Muhammed’den özür dileyip müslüman olursan senin için çok iyi olur . Hem mekke senin yurdun , kabile reisi olman itibariyle bir sürü malýnda vardýr.Tekrar söz sahibi olabilirsin “ diyerek beni ikna etti . Bende geri geldim .Mescidde Rasulullah’ý etrafýnda sahabelere “Onlar, Allah'dan baþka bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler,”Tevbe 31” ayetini okurken gördüm ve boynumda gümüþten bir Hac olduðu halde yanýna geldim .Ey Allah’ýn rasulu ; ben eskiden Hýrýstiyandým ve Hýrýstiyanlýðý iyi bilirim . Biz hiç bir zaman alimleri , rahipleri rab edinmedik , onlara ibadet te etmedik dedim . Bu ayette Allah (c.c.) ne demek istemiþ dedim der. Bunun üzerine Hz. Muhammed : “Ey Adiyy ! çýkar o boynundaki putu “. Bende çýkardým . “Ettiniz Adiyy , ettiniz “ dedi. “O rahipleriniz , alimleriniz size Allah’ýn kitabýna muhalif olarak helal ve haram koymadýlar mý ?” Bende evet ya rasulullah ; onlar okumuþ kimselerdi, böyle yaparlardý . Bunun üzerine “ iþte onlarýn bu yaptýklarý Rabb’liktir . Sizinde onlarýn dediklerini benimsemeniz , uymanýz onlara ibadetinizdir “ dedi. “

Evet kardeþler bu ayeti okuyalým , tefsirini bir araþtýralým ,sonra bunu günümüzde þekillendirelim . Ýbadet eden kullar ayný fakat rabb’lik yapan o gün alimler ve rahiplerdi . Bugün ise beþeri düzenlerin hepsi. Yani parlemento , meclis , krallýk , vs. vs. Hayat nizamýný , devlet yönetimini Allah’ýn emrettiði kaynaktan almayanlar, þeytanýn gönüllerine vesvese vererek nefs ve hevalarýný ilahlaþtýrarak , yaratýlmýþ akýllarýný putlaþtýrarak , kendileri gibi yaratýlmýþ , tuvalete girdiðinde üç büklüm olup defi hacet yapanlardan alýrlar . Ýþte bu Cahiliyye’nin ta kendisidir . Yüce Rabb’imiz bu meselenin iman ve küfür, Ýslam ve cahiliyye, þeriat ve nefs meselesi olduðunu bildiriyor .Orta yol yok, uzlaþma yok. Ýki tarafýn arasýnda barýþ yok . Müminler bir harfini gizlemeden ve hiç bir þeyini gizlemeden ve hiç bir þeyini deðiþtirmeden Allah’ýn indirdikleri ile hükmedenlerdir . Kafirler , zalimler ve fasýklar da , Allah’ýn indirdikleriyle hükmetmeyenlerdir...
Gönderen: 02.06.2007 - 12:15
Bu Mesaji Bildir   muhammed yusa üyenin diger mesajlarini ara muhammed yusa üyenin Profiline bak muhammed yusa üyeye özel mesaj gönder muhammed yusa üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
 OY İSTEME , OY VERME , SEÇİMLER VE RABBANİ TAVIR....
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:15
 OY İSTEME , OY VERME , SEÇİMLER VE RABBANİ TAVIR....
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:16
 OY İSTEME , OY VERME , SEÇİMLER VE RABBANİ TAVIR....
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:20
 OY İSTEME , OY VERME , SEÇİMLER VE RABBANİ TAVIR....
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:26
 Seçim sandığına giden bir vatandaşın bu davranışının anlamı
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:47
 Milletvekili Adayı Olmanın Anlamı :
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:52
 Demokratik Düzenlerin iddiaları :
muhammed yusa 02.06.2007 - 12:58
 İSLAMİ HAREKET VE DEMOKRASİ
muhammed yusa 02.06.2007 - 13:00
 Demokrasi ve Seçimler
muhammed yusa 02.06.2007 - 13:11
 DEMOKRATİK ÇALIŞMAYI SAVUNANLARIN BAZI GEREKÇELERİ :
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:32
 Hüküm koyma ; Allah’a muhalif kanun koymanın ve koydurtmanın hükmü nedir?
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:33
 Allah’ın ayetlerinin inkar ya da alay edildiği meclislerde oturulabilir mi?
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:34
 Parlementoyu hep dinsizler mi ele geçirsin; adamlarımız olmasın mı?
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:36
 Sert olmayalım , particilere karşı yumuşak davranalım
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:37
 Bu kadar alim , hoca var ;onlar bilmiyorlar mı bunu ?
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:39
 Yusuf (a.s.) parti gibi başa geçmiştir bizde onun gibi çalışıyoruz mazeretine reddiye
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:41
 HILFU’L – FUDUL ANDLAŞMASI
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:42
 NECAŞİ ; Küfür Kanunlarını Tatbik Etmenin Meşruluğuna Delil Olamaz
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:43
 İslam’a göre dost ve düşmanlık : Dostluğun gerekleriVelayet ve beraet iyi okuyun.....
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:51
 Meydanı İslam düşmanlarına mı bırakalım ?Meydanı kimlere bırakalım?
muhammed yusa 02.06.2007 - 14:57
 İslam partisi olamaz mı ?İslam Partisi .....
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:02
 Küfrü meşrulaştırmakBa’tılı iptal mücadelesi ve kafiri “meşru”laştıranlar
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:04
 BEŞERİ DÜZENİN BAZI KURUM VE GÖREVLERİ
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:05
 Askerlik ..............
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:10
 Allah’ın Hükümlerini Aşamalı Olarak Tatbik Etmek küfürdür:
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:17
 İslam’dan Çıktıkları Halde Kendilerini Müslüman Zannedenler
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:19
 TEK ÜMMETE DOĞRU :
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:20
 Şehid ABDULLAH AZZAM’a göre“parlementoya girmenin hükmü PARLEMENTOYA GİRMENİN HÜKMÜ
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:20
 “Şehid ABDULLAH AZZAM’a göre kişileri belirterek hüküm vermek KİŞİLERİ BELİRTEREK HÜKÜM VERMEK
muhammed yusa 02.06.2007 - 15:22
 her hakikat yeri ve zamanı geldimi söylenmeli (önemli)
faniiiia 02.06.2007 - 15:56
 faniiia abim....
muhammed yusa 02.06.2007 - 16:04

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 876 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
kadir42 (60), mehmet Coskun (52), bahtsiz_garib (40), ha987 (62), eraklis (47), sevdamsin (42), REiS44 (40), gül_i_rana_m (39), HaZeL17 (35), hasmusic (50), fesih (40), ta_ha (48), sancaktar (49), turan16 (57), ekspero27 (46), bypolatalemdar (47), istanbullu (63), neyy (41), sinankaya (44), Design-Musty (38), _BURAKK_ (47), erencelik (42), Bizim muhtar (63), bahadir_bado (42), kaanerte (43), turkmilleti (39), SADIKDEMIR (39), haskut72 (53), ulubay (45), xmisirlix (44), sahinoglu-erol (52), Cihat88 (37), evildoer (37), FAZILL (35), tugba*g (44), ZEHIRLI_CICEK_3.. (54), cansever (47), caferta (41), nrdnm (49), vefalim (46), tetik42 (60)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.75436 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.