0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » KADIN & AiLE » kadının örtünmesi

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Gast eseriz  
Konu icon    kadının örtünmesi
Misafir
Kadýnlarýn örtünmesi



Mükellef olan, yani akýl ve balig olan insanýn nemaz kýlarken açmasý veya her zaman baþkasýna göstermesi ve baþkasýnýn bakmasý haram olan yerlerine (Avret mahalli) denir. Erkeðin ve kadýnýn avret mahallini örtmesi, hicretin üçüncü senesinde gelen, (Ahzab) ve beþinci senesinde gelen (Nur) surelerinde emir olundu.

Hür olan kadýnlarýn ellerinden ve yüzlerinden baþka her yerleri, bilekleri, sarkan saçlarý ve ayaklarýnýn altý, nemaz için e avretdir.

Erkeðin veya kadýnýn avret uzvlarýndan herhangi birinin dörtde biri, bir rükn açýk kalýrsa, nemaz bozulur. Azý açýlýrsa bozulmaz. Nemazý mekruh olur. Mesela, ayaðýnýn dörtde biri açýk olan kadýnýn nemazý sahih olmaz. Kendisi açarsa hemen bozulur.

Avret yerini örtmek, namazda da, namaz dýþýnda da farzdýr. Yalnýz iken kýlarken de, örtmek farzdýr. Temiz elbisesi bulunan kimsenin karanlýkda, yalnýz iken de çýplak kýlmasý caiz deðildir.

Kadýnlarýn, namaz dýþýnda, yalnýz iken, diz ve göbek arasýný örtmesi farz olup, sýrtýný ve karnýný örtmesi vacib, baþka yerlerini örtmesi edebdir. Evde yalnýz iken, baþý açýk dolaþabilir. Görünmesi caiz olan onsekiz erkek yanýnda, ince baþ örtüsü örtmeleri evladýr. Ýyi olur. Yalnýz iken avret yeri, ancak özr ile açýlabilir. Mesela halada açýlýr. Yalnýz olarak gusl abdesti alýrken açmak mekruh olur veya caizdir veya küçük yerde caiz olur da denildi. Namaz dýþýnda, necasetli elbise ile de örtünmek lazým olur.

Kadýnlarýn, yabancý erkeklere yalnýz yüzünü ve avuçlarýný açmasý caiz ise de, erkeklerin, Müslüman olsun, kafir olsun, yabancý kadýnlarýn yüzlerine ve avuçlarýna þehvet ile bakmasý caiz deðildir.

Kadýnlarýn bakmasý caiz olan yerlerine, mesela yabancý kadýnlarýn yüzlerine, avuçlarýna ve avret yerlerinin resmlerine ve konuþan çocuklarýn avret yerlerine, lüzumsuz olarak þehvetsiz bakmak mekruhdur. Konuþmaða baþlamamýþ olan küçük çocuklarýn avret mahalli, yalnýz sev’eteyndir.

Erkek çocuklarýn, on yaþýna kadar, kýzlarýn ise, gösteriþli oluncýya kadar galiz avretlerine, bundan sonra, bütün avret yerlerine bakmak caiz deðildir. Oðlanlarýn yüzüne þehvet ile bakmak da haram olup, þehvetsiz bakmak, güzel olsalar da caizdir.

(Üç þey, göze cila verir: Yeþilliðe, akar suya ve güzel yüze bakmak) ve (Üç þey gözü kuvvetlendirir. Sürme çekmek, yeþilliðe ve güzel yüze bakmak) hadis-i þerifleri, bakmasý halal olan kimselere bakmanýn faidesini bildirmekdedir. Yoksa, yabancý kadýnlara, kýzlara bakmak, gözü zaifletir ve kalbi karartýr.

Hadis-i þerifte, (Yabancý bir kýzý görüp de, Allahü teâlânýn azabýndan korkarak, baþýný ondan çeviren kimseye Allahü teâlâ ibadetlerin tadýný duyurur) buyuruldu. Ýlk görmesi afolunur. Bir hadis-i þerifde, (Allah için yapýlan cihadda düþmaný gözleyen veya Allah korkusundan aðlýyan veya haramlara bakmýyan gözler, kýyametde Cehennem ateþini görmiyeceklerdir) buyuruldu.

Yedi veya on yaþýnda olan gösteriþli kýzlar ve onbeþ yaþýný dolduran veya baliga olan bütün kýzlar, kadýn hükmündedir. Böyle kýzlarýn baþlarý, saçlarý, kollarý, bacaklarý açýk olarak, yabancý erkeklere görünmeleri ve erkeklere teganni etmeleri, onlarla yumuþak, cilveli konuþmalarý haram olur. Kadýnlarýn, yabancý erkeklerle, alýþ veriþ gibi, ihtiyac olduðu zaman, fitneye sebeb olmýyacak þekilde, sert konuþmasý caizdir.

Erkekler arasýnda yüzünü açmalarý da böyledir. Kadýnlarýn, baþý, saçý, kollarý, bacaklarý açýk sokaða çýkmalarý ve yabancý erkeklere, lüzumsuz yere, seslerini duyurmalarý, erkeklere þarký söylemeleri, plak ile, film ile de duyurmalarý, Kur’an-ý kerim, mevlid, ezan okuyarak duyurmalarý büyük günahdýr.

Kadýnlarýn, kýzlarýn ince, dar veya kürklü örtü ile ve küpe, gerdanlýk gibi zinet eþyasý açýk olarak ve erkekler gibi giyinerek ve saçlarýný erkekler gibi traþ ederek sokaða çýkmalarý haramdýr.

Bunun için, geniþ bile olsa, pantalon ile örtünmeleri de caiz deðildir. Pantalon, erkek elbisesidir. Hadis-i þeriflerde, (Örtülü olan çýplaklara ve erkek gibi giyinen kadýnlara ve kadýn gibi giyinen, süslenen erkeklere la’net edildi).

Hele dar pantalon, erkeklere de caiz deðildir. Çünkü, kaba yerleri dýþardan belli olmakdadýr. Bundan baþka, kadýnlarýn pantalon giymeleri eskiden de, þimdi de islam adeti deðildir.

Dinsizlerden, islam tesettürünü bilmiyenlerden gelmekdedir. Haramlar yayýlsa, yerleþseler de, islam adeti olamazlar. Kafirlere benziyenin, onlardan olacaðý, hadis-i þerifde bildirilmiþdir. Pantalon, manto altýna giyilebilir ise de, mantonun pantalon yokmuþ gibi dizleri örtmesi lazýmdýr. Þalvar, çok geniþ olduðu için, adet olan yerlerde, kadýnlar için de, iyi bir örtü olur.

Âdet olmýyan yerlerde fitneye sebeb olursa, kullanmasý caiz olmaz. Geniþ manto ile örtünmek adet olan yerlerde, kadýnýn çarþafla sokaða çýkmasý da böyledir. Ayrýca, islam örtüsü ile alay edilmesine sebeb olarak, günah da olur. Nemazda ve nemaz dýþýnda, avret yerini baþkalarýnýn yan taraflardan görmemeleri için, örtmek farz olup, kendinden örtmesi farz deðildir.

Ýnsanlarýn, birbirine görünmesi ve bakmasý, dört dürlüdür: Erkeðin kadýna, kadýnýn erkeðe, erkeðin erkeðe, kadýnýn kadýna bakmasýdýr. Erkeðin kadýna bakmasý da dörde ayrýlýr: Erkeðin yabancý hür kadýna, kendi hanýmsine ve kendi cariyelerine ve bakmasý caiz olan onsekiz akrabasýna, baþkalarýnýn cariyelerine bakmasýdýr.

Erkeklerin yabancý kadýnýn yüzünden ve avuçlarýnýn içinden ve dýþýndan baþka yerine bakmalarý dört mezhebde de haramdýr. Kýzlarýn yüzlerine þehvet ile bakmalarý da haramdýr. Bunun için, kýzlarýn yüzlerini de örtmeleri lazýmdýr. Hasi, ya’ni burulmuþ, husyeleri çýkarýlmýþ olanýn bakmasý da haramdýr. Ýnsaný burmak yani kýsýrlaþtýrmak haramdýr. Hayvaný, ancak semizletmek için caizdir.

Erkeklerin, erkeðin göbeði ile dizi arasýna bakmalarý haramdýr. Bunun dýþýna, þehvetsiz bakmalarý caizdir. Zevcesine tepeden týrnaða kadar, þehvet ile dahi bakmasý ve bunlarýn ona bakmalarý caizdir.

Erkek, nikahla almasý ebedi, sonsuz haram olan onsekiz kadýnýn baþýna, yüzüne, gerdanýna, kollarýna, dizden aþaðý bacaðýna, þehvetden emin ise, bakabilir. Göðüslerine, koltuk ve yanlarýna [böðürlerine], uyluk ve dizlerine ve sýrtýna bakamaz. Kadýnlarýn buralarýna da (Galiz) ya’ni (Kaba avret) yerleri denir. Her kadýnýn, buralarýný nemazda, yabancý erkeklerin yanýnda, þekli belli olmamak üzere geniþ olarak örtmeleri lazýmdýr.

Ýslam kadýnlarý, þimdiki manto ile örtünmekde idi. Çarþafla örtünmeleri, sonradan adet oldu. Geniþ, uzun manto, kalýn baþ örtüsü ve uzun çorap, þimdiki çarþaflardan daha iyi örtmekdedir.

Kafirler, zýndýklar, müslüman hanýmlarýný aldatmak için, (Ýslamiyyetin baþlangýcýnda kadýnlar örtünmezdi. Peygamber zamanýnda, Müslüman kadýnlarý, baþlarý,kollarý açýk gezerlerdi. Sonradan, kýskanç din adamlarý, kadýnlarýn örtünmelerini emr etdiler. Kadýnlar, sonradan kapandý. Umacý gibi oldu) diyorlar.

Evet, kadýnlar açýk gezerdi. Fakat, hicretin üçüncü senesinde (Ahzab) ve beþinci senesinde (Nur) sureleri gelerek, Allahü teâlâ örtünmelerini emir eyledi.

Bakmasý caiz olan yere, þehvetden emin olanýn dokunmasý da caizdir. Bir hadis-i þerifde, (Ananýn ayaðýný öpmek, Cennet kapýsýnýn eþiðini öpmek gibidir) buyuruldu. Fakat, yabancý genç kadýnýn eline ve yüzüne bakmak caiz olduðu halde, þehvetden emin olsa dahi, dokunmak, tokalaþmak caiz deðildir.

Herhangi kadýn ile zina etmek veya herhangi bir yerine þehvet ile dokunmak, unutarak veya yanýlarak bile tutsa, hanefide ve hanbelide (Hurmet-i musahere)ye sebeb olur. Ya’ni, o kadýnýn neseb ile ve süt ile olan anasý ve kýzlarý ile o erkeðin evlenmesi, kýzýn da, oðlanýn oðlu ve babasý ile evlenmesi ebedi haram olur. Bir baba ile kýzý arasýnda hurmet-i musahere hasýl olursa, kýzýn anasý ile, ya’ni adamýn hanýmsi ile adam arasýndaki nikah bozulmaz. Kadýn baþkasý ile evlenemez. Adamýn bu kadýný boþamasý lazým olur. Bu kadýn ile evli kalmasý ebedi haram olur.

Damad ile kayýn validesi arasýnda hurmet-i musahere hasýl olursa, damadýn hanýmsini boþamasý lazým olur. Damad, bu kadýn ile, sonsuz olarak, bir daha evlenemez . Kýzlar, kendilerinden emin olsalar da, yabancý erkeklere dokunmalarý caiz deðildir. Þehvet ile dokunurlarsa, hurmet-i müsahere hasýl olur. Kýzýn ve ihtiyarlarýn þehveti, kalbinin meyl etmesi demekdir. Þehvete sebeb olmýyacak derecede ihtiyar kadýnla müsafeha etmek [tokalaþmak] ve elini öpmek, kendinden emin olana caiz ise de, yapmamak daha iyidir.

Yabancý kadýn çok olsa da, halvet olur. Çok ihtiyar kadýnla ihtiyar erkek sefere çýkar ve yalnýz kalabilirler . Ebedi mahrem olan onsekiz kadýndan biri ile halvet caiz ise de, yalnýz süt kardeþ ile ve genç kaynana veya gelin ile, fitne þübhesi olunca, mekruhdur. Yabancý genç kadýnla, zaruret olmadan, konuþmak caiz deðildir. Mescid gibi dýþarýdan içerisi görünen umuma açýk yerlerde [nakl vasýtalarýnda, dükkanlarda] yalnýz kalmak, halvet olmaz. Bir evin iki odasý bir yer sayýlmaz.

Ýmam-ý Ebu Yusüfe göre, ekmek piþirmek, çamaþýr yýkamak [ve kaba olmýyan avret yerlerinin açýk olmasý lazým gelen baþka iþler] için ücretle çalýþmaða mecbur kalan muhtac, esir, kimsesiz kadýnlar [iþçi ve me’murlar], iþ icab etdirdiði kadar, ayaklarýný ve kollarýný açabilir. Erkeklerin, bunlarý, iþ için görmesi ve þehvetsiz bakmasý caiz olur.

Baldýz ve yenge de yabancý kadýndýr. Bunlarýn da saçýna, baþýna, koluna, bacaðýna bakmak haramdýr. Bunlar gibi yabancý akraba evine gidince veya onlar gelince, kadýn erkek birlikde oturmak, gülüp neþ’elenmek caiz deðildir. Beraber oturmak adet olan ve haram olduðuna ehemmiyyet verilmiyen yerlerde, fitne çýkarmamak ve akraba arasýnda düþmanlýklara yol açmamak için, kadýnlar erkek akraba yanýnda ve sofrada örtülü olarak, kýsa zaman oturur.

Ciddi konuþulur. Bu görüþmenin kýsa sürmesine ve seyrek olmasýna ve bilhassa bir yerde yalnýz bulunmamalarýna çok dikkat etmelidir. Dinini bilen ve uyan, bilgili ve halis Müslümanlar, böyle birlikde hiç oturmamalýdýr. Cahillerle münakaþa etmemeli, dinimiz böyle emr ediyor diye israr etmemeli, dünya iþlerini ileri sürerek, tatlý söyleyip, akrabayý darýltmýyarak, haramdan kaçýnmaða çalýþmalýdýr.

Evlenmek istediði kýzý, þehvet korkusu olsa bile, bir kerre görmeleri ve doktorun, ebenin, sünnetcinin, lavman yapanýn, lazým olduðu kadar bakmalarý caizdir.

Kadýnlarýn birbirlerine avret yeri, erkeðin erkeðe avret yeri gibidir.

Þehvetden emin olan kadýnýn yabancý erkeðe bakmasý, erkeðin erkeðe bakmasý gibidir. Þehvet ile bakmasý haram olur.

Gayr-ý müslim ve mürted kadýnlarýn [ve mürted amca ve dayýnýn], Müslüman kadýnlarýna bakmasý, ya’ni Müslüman kadýnlarýn bunlara görünmeleri, yabancý erkeklere görünmeleri gibi, üç mezhebde de haramdýr. Bunlar Müslüman kadýnlarýnýn bedenine bakamazlar. Hanbeli mezhebinde caizdir.

Bedendeki bakmasý caiz olmýyan yerler, bedenden ayrýlýrsa, öldükden sonra dahi, bunlara bakmak caiz deðildir. Kadýnlarýn saç ve baþka kýllarý, ayak týrnaklarý [el týrnaklarý deðil] ve kemikleri vücuddan ayrýldýkdan sonra, bunlara bakýlamaz.

Kadýnlarýn bakýlmasý haram olan yerlerinin aynadaki veya sudaki görüntülerine þehvetsiz bakmak haram deðildir. Çünkü, kendileri deðil, aksleri, benzerleri görülmekdedir.

Aksleri, resmleri, kendileri deðildir. Bunlarý görmek, kendilerini görmek olmaz. Resmlerine, sinemadaki ve televizyondaki görüntülerine bakmak, aynadaki hayallerine bakmak gibidir. Hepsine þehvetsiz bakmak caiz olup, þehvet ile bakmak veya þehvete sebeb olacak görüntülerine bakmak, böyle sesleri dinlemek haramdýr. Bunlara þehvet ile bakan elbette vardýr. Þehvete, harama sebeb olan resmleri yapmak, basmak, resm etmek haram olur.

Kadýnlarýn avret yerlerine cam, herhangi gözlük ve su arkasýndan þehvetsiz de bakmak ve su içindeki kadýna bakmak caiz deðildir, haramdýr.

Vücude yapýþýk olmýyan, dar olmýyan elbise ile örtülü kadýna þehvetsiz bakmak caizdir. Kaba avret yerleri dar elbise ile örtülmüþ kadýna, þehvetsiz de bakmak haramdýr. Yabancý kadýnýn iç çamaþýrlarýna þehvetle bakmak haramdýr. Sýký, dar örtülmüþ, kaba olmýyan avret yerlerine þehvetle bakmak haramdýr.

Kadýnlarýn açýk ve süslü olarak sokaða çýkmalarý haram olduðu gibi, mahrem olmýyan erkeðin bulunduðu yerlere böyle girmeleri de haramdýr. Avret yeri açýk olarak cami’ içine girmek, daha büyük günahdýr. Avret mahalli açýk olan kimselerin bulunduðu yere veya haram iþlenen her yere (Fýsk meclisi) denir.

Müslümanlarýn, zaruret olmadýkça, fýsk meclislerinde, yani fasýklarýn toplandýðý yerde oturmalarýnýn ve hanýmlerini göndermelerinin caiz olmadýðý (Bezzaziyye)de yazýlýdýr.

Îmaný olan hanýmlarýn, sokaða çýkarken baþ, saç, kol, bacak gibi kaba olmýyan avret yerlerini de örtmeleri bildirildi. Îmanýn gitmemesi için, haramdan çok korkmalýdýr.Yalnýz keyflerini, zevklerini düþünenler, zevklerine kavuþmak için, baþkalarýnýn zarara, felakete düþmelerinden çekinmiyenler diyorlar ki: (Umacý gibi örtünmüþ kadýný görmek, insana sýkýntý veriyor. Süslü, açýk, güzel kadýna, kýza bakmak ise, insana ferahlýk, neþe veriyor. Güzel bir çiçeðe bakmak, koklamak gibi tatlý oluyor).

Halbuki, çiçeðe bakmak, onu koklamak ruha tatlý gelmekdedir. Ruhun Allahü teâlânýn varlýðýný, büyüklüðünü anlamasýna, Onun emrlerine uymasýna sebeb olmakdadýr. Kokulu, tuvaletli, açýk kýza bakmak ise, nefse hoþ gelmekdedir. Kulak, renkden zevk almaz. Göz de sesden zevk almaz. Çünkü, anlamazlar. Nefs Allahü teâlânýn düþmanýdýr. Zevklerine kavuþmak için her kötülüðü yapmakdan çekinmez. Ýnsan haklarýný, kanunlarý çiðner. Onun zevklerinin sonu yokdur. Kýza bakmakla doymaz.

Onunla buluþmak, her zevkýný yapmak ister. Bunun içindir ki, bütün kanunlar, nefslerin taþkýnlýklarýný önlemekdedir. Nefsin taþkýn zevkleri, insaný sefalete, hastalýklara, aile faci’alarýna, felaketlere sürüklemekdedir. Allahü teâlâ, bu faci’alara mani’ olmak için, kýzlarýn açýlmalarýný, yabancý erkeklere yaklaþmalarýný, içkiyi, kumarý yasak etmiþdir. Nefslerinin esiri olanlar, bu yasaklarý beðenmiyorlar. Bunun için, Ehl-i sünnet alimlerinin ilmihal kitablarýný kötülüyor, gençlerin bu kitablarý okuyarak se’adete kavuþmalarýna mani’ oluyorlar.

.............................
Örtünün þekli



Kadýnlarýn vücut hatlarýnýn [kaba avret yerlerinin þekli ve rengi] belli olmýyacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdýr. Ýslam dini, kapanmayý emretmiþ, fakat belli bir örtü þekli bildirmemiþtir.

Peygamber efendimizin ve Eshab-ý kiramýn mübarek hanýmlarý, çarþafla örtünmemiþtir. Hiçbir kitapta çarþaf giydikleri bildirilmemiþtir. Milhafe, ferace, fistan, entari giydikleri birçok kitapta bildirilmiþtir. Ýmam-ý Rabbani hazretleri de, böyle deðiþik elbise giydiklerini 313. mektubunda bildiriyor. Bu hususlar, Cami'urrumuz ve Hidaye kitabýnda da bildiriliyor.

Kapanmasý gereken yerleri örtmek ve yukarýda bildirilen vücut hatlarýný belli etmemek þartý ile kadýnlar, bulunduðu þehrin adetine uygun giyinir. Çünkü elbise gibi mUbahlarda, þehrin adetine uymamak tahrimen mekruhtur. Zaruret olmadýkça, haramlarda hiçbir yerin adetine uyulmaz.

Peygamber efendimiz, ayaklarýna kadar uzun gömlek, yani entari giymiþtir. Þalvar ve pantalon giymemiþtir. Bunlarý giymek adette bid'attir. Âdette bid'at olan þeyi yapmak günah deðildir. Taksiye, uçaða binmek de adette bid'attir. Bunlarý yapmak günah deðil dinin emridir. Bunun için adet olan yerlerde, kafirlerden gelmiþ olsa bile, kadýnlarýn çarþaf ve erkeklerin bol pantalon veya þalvar giymeleri caizdir, günah olmaz. Elbisenin þekli ibadet deðil, adettir. Çünkü Peygamber efendimiz, papaz ayakkabýsý, Rum elbisesi giymiþtir.

Peygamber efendimizin böyle adet olarak yaptýðý þeylere Sünnet-i zevaid denir. Bunlarý terketmek günah olmaz.

(Bir kavme benziyen onlardandýr) hadis-i þerifi, ibadetlerde benzemenin tehlikesini bildirmektedir. Mesela papaz zünnarý ve haç takmak böyledir. Dikiþ makinasý, daktilo, elbise gibi þeyler ise adettir. Âdetlerde kafirlere benzemek günah olmaz.

Peygamber efendimiz, her zaman belli bir elbise giymezdi. Ba'zan Rum, ba'zan Arab elbisesi giyerdi. Kollarý dar Rum cübbesi de giymiþtir. (Tirmizi)

agla agla
Gönderen: 17.02.2004 - 19:10
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1267 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
SaYaCGIN (48), AnneminSariGülü.. (34), kotza1 (55), keremcik (52), fatih GUNES (49), muhsin p.o. (52), tuva (42), Dostluklar_Baki (39), meydan26 (50), mehlika akasya (45), panter32 (50), NÖBETCI (47), baranbari (49), friendsofmehdi (39), tatar_salih (36)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.81385 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.