0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » Asrimizin Beseri sistemi, Ve Islamdaki Yeri

önceki konu   diğer konu
6 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
Asrimizin Beseri sistemi, Ve Islamdaki Yeri
582 Mesaj -

Asrýmýzýn Yesaðýnýn Kanunlarý;

- Hak-Hukuk Meselelerine Riayet Etmez,

- Ýnsanlarýn Malýný Batýl Yolla Yer,

- Faizi Meþru sayar,

- Hýrsýzý Korur


Ýslam þeriati malý koruma altýna almýþ bu sebeple baþkasýna ait malý haksýz yere almayý yasaklamýþtýr. Allah-u Teâlâ þöyle buyuruyor:

"Ey iman edenler! Birbirinizin mallarýný, aranýzda karþýlýklý rýzaya dayanan ticaret dýþýnda batýl yolla yemeyin." (Nisa: 29)

Ýslam þeriati, malý korumak için faizi ve hýrsýzlýðý haram kýldýðý gibi fasit olan alýþ veriþi de haram kýlmýþtýr. Üstelik hýrsýzlýk yapanýn had cezasý olarak elinin kesilmesini emretmiþtir.

Allah-u Teâlâ þöyle buyuruyor:

"Hýrsýzlýk yapan erkek ve kadýnýn, yaptýklarýna karþýlýk, Allah'tan bir ceza olmak üzere ellerini kesin." (Maide: 38)

Asrýmýzýn yesaðýnýn þeriatinde (kanunlarýnda) ise durum tamamiyle farklýdýr. Ýnsanlarýn malýný yemek için batýl yollarýn kapýlarý sonuna kadar açýlmýþtýr. Þöyle ki:




Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Cihan-63 tarafından, 10.06.2007 - 15:35 tarihinde.
Gönderen: 10.06.2007 - 15:29
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
582 Mesaj -

1 - Allah-u Teâlâ, zenginlerin malýndan alýnýp fakirlere verilmek üzere zekatý farz kýlmýþ ve bu zekatý fakirlerin hakký olarak vasfetmiþtir.

Ýslam'a göre; zengin olduðu halde zekat vermeyenlerden zekat zorla alýnýr. Çünkü zekat Ýslam'da zenginlerin malýndaki fakirlerin hakkýdýr, zenginlerin deðil. Bu sebeple Ebu Bekir radiyallahu anh, kendi zamanýnda zekat vermeyenlere mürted hükmünü vererek onlarla savaþmýþtýr.

Ýþte Ýslam'ýn bu konudaki hükmü!

Asrýmýzýn yesaðýnýn kanunlarý ise zekatýn farziyetini iptal etmiþ, zekatý þahsi bir hürriyet olarak vasfederek zenginlerin arzusuna býrakmýþtýr. Buna göre zengin, dilerse zekat verir dilerse vermez. Böylece zenginlerin malýndaki fakirlerin hakký ortadan kaldýrýlarak fakirlerin malý haksýzlýkla yenilmektedir.


Gönderen: 10.06.2007 - 15:30
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
582 Mesaj -

2 - Ýslam þeriati mala bir deðer vermiþ ve onu korumak için önlemler almýþtýr.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyurmuþtur:

"Kim bir müslümanýn malýný haksýz yere alýrsa, bu velev ki bir misvak deðerinde olsun, Allah-u Teâlâ ona cehennemi gerekli, cenneti ise haram kýlar." (Müslim, Ahmed, Nesei)

Ýslam þeriatinde müslümanýn malýný koruyan buna benzer bir çok ayet ve hadis vardýr. Ýslam þeriatinde mala karþý durum iþte böyledir!

Asrýmýzýn yesaðýnda ise insanlarýn mallarýný adeta haksýz yere gasbetmek için konulmuþ bir çok maddi ceza vardýr. Ceza kanunlarýnýn çoðunda ya hapisle birlikte veya tek baþýna maddi cezalar belirlenmiþtir.

Yesaklarýn yürürlükte olduðu bütün devletler, sinsi amaçlý bir politika gereði halklarýnýn elinde avucunda bulunan ne varsa sömürmek için her fýrsatta fertlerini gereksiz maddi yaptýrýmlarla karþý karþýya býrakýrlar.

Asrýmýzýn yesaðýnýn þeriatinde ise ceza kanunlarýndaki cezalarýn hemen hemen çoðunda para cezasý gerek sýradan bir ceza olarak ve gerekse kanunlara muhalif bir ceza olarak vardýr. Trafik kanunlarýna muhalefet edenlerden alýnan para cezalarý, ismi ne olursa olsun yenilen, içilen, kullanýlan, alýnan, satýlan vs. mallardan alýnan her türlü vergi ve bunlara uygulanan gecikme zamlarý, gümrük parasý, ayak bastý paralarý, böyle meselelerde cezalý duruma düþenlerden zorla alýnan cezalar ve bunlar gibi bir çok meselelerde zorla tahsil edilen paralar, bu meseleye örnek gösterilebilir. Bu ise insanlarýn malýný haksýz yere yemekten baþka bir þey deðildir.

Oysa Ýslam þeriatine göre vergi ve gümrük parasý almak, zina suçundan daha büyük olmasa bile ona denk bir suçtur.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, zina sebebiyle recmedilen Gamidi'ye hakkýnda þöyle dedi:

"Bu kadýn öyle bir tevbe yapmýþtýr ki, vergi verdiren de böyle tevbe etse, Allah onu da affeder." (Müslim, Ahmed)

Bu hadis vergi verdiren kiþinin suçunun zinadan daha büyük veya zina gibi olduðunu göstermektedir.


Gönderen: 10.06.2007 - 15:31
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
582 Mesaj -

3 - Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyurmuþtur:

"Kafir, müslümana mirasçý olamaz." (Buhari, Müslim)

Yesaðýn kanunlarýnda, Allah-u Teâlâ'nýn ayetlerine ve rasulünün hadislerine hiç bir deðer verilmediði için þöyle ibareler vardýr:

"Din ayrýmý yapýlmaksýzýn herkes hak hukuk bakýmýndan eþittir."

Yesaðýn kullarý miras, diyet ve benzeri konularda koymuþ olduklarý kanunlarla iþte bu þekilde muvahhidlerin haklarýný mürted, mülhid ve zýndýk akrabalarýna vererek yerler. Çünkü daha önce söylediðimiz gibi asrýmýzýn yesaðýnýn kanunlarý Ýslam dinine, tevhid milletine deðer ve önem vermez. Bu nedenle kanunlarýnda mürtede verilecek bir ceza olmadýðý gibi Ýslam'dan irtidat etmek, zýndýk olmak þahsi bir hürriyet olarak deðerlendirilmiþtir. Bu sebeple onlara göre, din ayrýmý yapýlmaksýzýn herkes hukuk bakýmýndan eþittir. Muvahhid müslüman olsun müþrik olsun aralarýnda hiç bir fark yoktur. Mirasta, diyette ve benzeri konularda ayný mali haklara sahiptirler. Mürted, müslüman babasýnýn veya kardeþinin malýndan miras almada hak sahibidir.


Gönderen: 10.06.2007 - 15:32
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
582 Mesaj -

4 - Allah-u Teâlâ þöyle buyuruyor:

"Allah alýþ veriþi helal, faizi haram kýldý." (Bakara: 275)

Cabir b. Abdullah radiyallahu anh þöyle dedi:

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem faizi yiyene, vekil olana, yazana ve iki þahide lanet etmiþtir. Bunlar günahta ortaktýrlar." (Müslim, Ahmed)

Bu ayet ve hadislere raðmen asrýmýzýn yesaðýnýn kanunlarý hiç utanmadan faizi açýkça helal kýlmýþ ve faizi yemek için caizliðine hüküm vermiþtir. Yesak kanunlarýnýn uygulandýðý tüm ülkelerde faiz her çeþidiyle meþru ve mübahtýr. Bu nedenle faiz alýp vermek açýktan ve serbestçe yapýlýr. Hatta bazý durumlarda zulmen faiz zorunlu kýlýnmýþtýr. Acaba bu, Allah-u Teâlâ'nýn dinine karþý gelmek deðilse Allah-u Teâlâ'nýn dinine karþý gelmek nasýl olur?

Ne yazýk ki günümüzdeki insanlarýn çoðu gafil ve derin bir uyku içerisindedirler. Zira ölüyü yaralamak ona acý vermez.

Bunu daha iyi anlayabilmek için ticari kanunlarýna bakmak yeterlidir. Yesaklarýn yürürlükte olduðu taguti ülkelerin ticari kanunlarýnda, Allah-u Teâlâ'nýn haram kýldýðý faiz, borç verenin hakký olarak belirtilmiþ ve þayet taraflar aralarýnda belli bir rakamda anlaþmamýþ iseler, faiz oraný % 7 olarak belirlenmiþtir. Bununla ilgili olarak kanunlarýnda þuna benzer ibareler vardýr:

"Ticarette borç veren kimse, borcu verdiði kimseyle belli bir faiz oraný belirlememiþlerse borç alan kimse borç verene % 7 faiz ödemek zorundadýr."

Kuveyt ticari kanunlarý madde 111'de þöyle geçer:

"Akit yapan kimseler, merkez bankasýnýn belirlediði orandan fazla olmamak þartýyla aralarýnda bir faiz oraný tayin edebilirler."

Yine madde 297/1'de þöyle geçer:

"Bankadaki cari hesaba, hesap açýk tutulduðu müddetçe faiz uygulanabilir."

Arap memleketlerinde böyle kanunlar çoktur. Banka muameleleri ve ticari hesaplar buna bir kaç örnektir. Faizle iþleyen banka mumameleleri, yesaðýn kanunlarýna göre mübah olan ticari muamelelerin baþýnda gelir ve devlet de gerek koyduðu kanunlarla gerek ordusu ve güvenlik güçleriyle bu bankalarýn korumalýðýný yapar.

Allah-u Teâlâ, Bakara suresinde kullarýna faizi haram kýldýktan ve "eðer gerçek mümin iseler" faizle alýþveriþ yapmamalarý gerektiðini bildirdikten sonra þöyle buyurmuþtur:

"Þayet böyle yapmazsanýz Allah'a ve rasulüne karþý savaþ açtýðnýzý bilin!" (Bakara: 279)

Ýbni Abbas radiyallahu anh bu ayet hakkýnda þöyle demiþtir:

"Müslüman imam, faizden vazgeçmeyen kimseyi tevbeye çaðýrýr. Þayet tevbe etmezse boynunu vurur." (Taberi hasen senedle rivayet etti.)

Borç alýp verme konusunda ise Allah-u Teâlâ þöyle buyurmuþtur:

"Eðer (borçlu) darda ise, eli geniþleyinceye kadar ona mühlet verin! Halbuki bilmiþ olsanýz (alacaðýnýzýgöz kırpma sadaka olarak baðýþlamanýz, sizin için daha hayýrlýdýr." (Bakara: 280)

Allah-u Teâlâ, faizi haram kýlmýþ ve borç verilenlere borçlarýný ödemede kolaylýk göstermek gerektiðini bildirmiþken asrýmýzýn yesaðýnýn kanunlarý ve onun kullarý, nasslarý önemsemeyerek faiz yemeyi caiz görmekle yetinmemiþ bir de utanmadan faizi borç veren için bir hak sayarak borçluyu faiz vermeye mecbur kýlmýþtýr.

Kuveyt kanunlarý madde 110'da ve diðer benzeri arap devletlerinin kanunlarýnda þöyle bir madde vardýr:

"Eðer belli bir paranýn ödenmesi gerektiði konusunda anlaþýlýr ve borçlu ödemeyi geciktirirse, kendisinden ceza olarak % 7 gecikme faizi alýnýr."

Bu kimseler Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in þu sözlerine de önem vermiyorlar:

"Bir dirhem bile olsa faizi bilerek yiyen kiþi, 36 zinadan daha büyük günah iþlemiþtir" (Ahmed,Taberani)

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyurdu.

"Faiz 73 çeþittir. En basiti bir kimsenin, annesiyle zina yapmasý gibidir." (Hakim)

Allah-u Teâlâ'nýn faizi haram kýlmasýna, faizden vazgeçmeyenlerin Allah-u Teâlâ'ya savaþ açtýklarýný bildirmesine ve Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bu konudaki hadislerine raðmen, Allah-u Teâlâ'ya karþý gelerek faiz alýp vermeyi mübah kýlan, bununla da yetinmeyip faizi insanlara zorunlu kýlan asrýmýzýn yesaðýnýn sefih kullarýna þöyle diyoruz:

"Size ve Allah-u Teâlâ'dan baþka taptýklarýnýza yazýklar olsun! Akletmez misiniz?"


Gönderen: 10.06.2007 - 15:33
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
582 Mesaj -

5 - Allah-u Teâlâ'nýn þeriatinde (kanunlarýnda) hýrsýzlýðýn cezasý el kesmektir.

Allah-u Teâlâ þöyle buyuruyor:

"Hýrsýzlýk yapan erkek ve kadýnýn, yaptýklarýna karþýlýk Allah'tan bir ceza olmak üzere ellerini kesin." (Maide: 38)

Yesaðýn kullarý ise Allah-u Teâlâ'nýn hýrsýzlýk konusunda belirlediði cezaya itibar etmeyerek þöyle derler:

"Hayýr. Kesinlikle hýsýzlýðýn cezasý el kesme olamaz. Bizde böyle bir ceza söz konusu deðildir."

Allah-u Teâlâ, hýrsýzlýk yapan için "ellerini kesin" diyor. Yesaðýn kullarý ise "hayýr kesmek olmaz. Ancak hapis veya para cezasý verilir" diyorlar. Verdikleri hapis cezasý ise hakimin heva ve hevesine kalmýþtýr. Bir kaç ay olabileceði gibi, daha fazla da olabilir. Çünkü kanunlarýnda hýrsýzlýk için alt ceza deðil üst ceza söz konusudur.

Asrýmýzýn yesaðýnýn kanunlarýnda hýrsýzlýk suçuna; iki ile üç sene arasý veya duruma göre daha fazla hapis veya hapis cezasýyla birlikte maddi ceza ya da sadece maddi ceza verilir.

Asrýmýzýn yesaðýnýn kullarýnýn koyduðu kanunlar, daha önce belirtildiði üzere kazf, içki, irtidat ve kýsas hadlerini iptal ettiði gibi Allah-u Teâlâ'nýn diðer bir haddi olan hýrsýzlýk haddini de iptal etmiþtir. Bu kimseler, Allah'ýn hadlerini arkalarýna atarak yerine basit, hakir, alçak ve gülünç cezalar uydurdular.

Ýbni Teymiye radiyallahu anh þöyle dedi:

"Suçlu, ikrar ettiði veya deliller sabit olduðu zaman haddi (hýrsýzlýk haddini) uygulamak gerekir. Bu konuda hapis veya para cezasý söz konusu olamaz. Suçlunun eli en hürmetli günlerde bile kesilir. Çünkü haddi uygulamak ibadetlerdendir." (Mecmuatil Fetavi c: 28 s: 329)

Asrýmýzýn yesaðýnýn uygulandýðý ülkelerde beþeri ve uyduruk hükümlerin uygulanmasýnýn doðal sonucu olarak hýrsýzlýk çoðaldý, insanlarýn mallarý gasbedildi ve yaðmalandý. Adaletsiz kanunlar ve uygulamalar yüzünden devlet hýrsýzlarýn iþbirlikçisi konumuna düþtü. Hýrsýzlýðýn bir çok þekli ve türü ortaya çýktý. Hatta hýrsýzlýk devletin her kademesinde yapýlýr oldu. Tüyü bitmedik yetimin hakký diyerek halkýn üç beþ kuruþuna göz diken yöneticiler zulmen vergilerle, kesintilerle insanlarý bunaltýrken bir yandan da devlet kasalarýný kendi hesaplarýna geçiren en büyük hýrsýz olmuþlardýr. Hýrsýzlýk foyasý ortaya çýkan nice devlet kademelerindeki yönetici, ya paralarla soluðu ülke dýþýnda almýþ ya da üst kademedeki dostlarý vesilesiyle cürümünü örtbas ettirerek paçayý kurtarmýþtýr. Fakat daha nicesi halen malý götürmeye devam etmektedir.


Gönderen: 10.06.2007 - 15:34
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1279 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
SaYaCGIN (48), AnneminSariGülü.. (34), kotza1 (55), keremcik (52), fatih GUNES (49), muhsin p.o. (52), tuva (42), Dostluklar_Baki (39), meydan26 (50), mehlika akasya (45), panter32 (50), NÖBETCI (47), baranbari (49), friendsofmehdi (39), tatar_salih (36)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.37875 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.