0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » ÇOCUK EĞİTİMİ » Ailenin karneye bakışı nasıl olmalı?

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Ailenin karneye bakışı nasıl olmalı?
Moderator


4254 Mesaj -
Ailenin karneye bakýþý nasýl olmalý?
Ýlk dönemin karnelerini almaya birkaç gün kaldý. Öðrenciler ve çocuklarýyla ilgili aileler karnelerde hangi notlarýn geleceðini az çok tahmin ediyor. Ýyi karne mutlu bir son deðil mutlu bir baþlangýç olmalý, öðrenci ve aile bu sevinçle yeni planlar yapmalýdýr. Kötü karnenin karþýlýðý ise, "Baþarýsýz, tembel" gibi sözler olmamalý, çocuk sürekli "ders çalýþ" baskýsý altýnda tutulmamalýdýr. Can ve Emre ayný sýnýfta, karneleri zayýf iki öðrencidir. Ýkisi de karneleri ellerinde, üzgün bir halde evin yolunu tutarlar. Fakat tatilden dönüþleri farklý olur. Emre ümit ve neþe dolu, Can ise karamsar haldedir. Bu durum öðretmenin dikkatini çeker ve merak edip araþtýrýr. Can eve vardýðýnda, ailesi karneyi kabullenemez, "o kadar emek verdik, üzerimize düþeni yaptýk, sen ne yaptýn, karþýlýðý bu mu olmalýydý!" diyerek azarlar, sürekli "baþarýsýz, tembel" diye hitap eder. Aklý baþýna gelsin diye bu tavrý tatil boyunca sürdürür, devamlý ders çalýþtýrýlýr. Fakat sonuç daha kötü olur. Emre'nin ailesi karneye bakar, "bir þeyler eksik galiba, yoksa sen bu zayýflarý getirecek bir insan deðilsin. Beraber düþünelim, eksikleri bulmaya çalýþalým, ikinci dönem okula daha donanýmlý gider, bu zayýflarý kurtarýrsýn. Sana güveniyorum" der. Böylece Emre'nin üzerinden koca bir yük kalkar ve rahatlar, durumunu sakince düþünerek deðerlendirir ve verimli bir tatil geçirir. Ýkinci dönem bambaþka ve baþarýlý bir Emre olur.
Karne zayýfsa ne yapýlmalý?
1. Sorunu kabullenelim: Sorunun varlýðýný kabul edenler, en zor ve çetrefilli sorunlarý çözer. Kabul etmeyenler, en kolay sorunlar karþýsýnda periþan olur. Çünkü sorumluluk almak ve bedel ödemek istemezler. Zayýf karne de, ailede ve öðrencide sorunlarýn varlýðýna iþarettir. Öðrenci, doðru çalýþma yöntemlerini bilmiyor, kendini ifade edemiyor olabilir veya çalýþma þuurunda olmadýðý için, tembellik edip çalýþmýyor olabilir. Aile, yeterince ilgilenmemiþ, takip etmemiþ olabilir. Önce aile kendi hata ve eksiklerini kabullenirse, öðrenci de kendi hata ve eksiklerini daha kolay kabul eder.
2. Öðretmeniyle görüþelim: Notlarý veren öðretmen, zayýf notlarýn sebeplerini de bilir. Karneyi, öðretmene danýþarak deðerlendirmek, daha gerçekçi, yapýcý ve sonuca götürücü olacaktýr.
3. Kiþiliði deðil, karneyi kritik edelim: Suçlayýcý, rencide edici yaklaþýmlar, "baþarýsýz, tembel" gibi etiketleyici sözler kiþiliði yýpratýr. Kiþiliði yýpranan bir öðrenci karne baþarýsýzlýðýný düþünemez, duygusallýða gark olur ve bütün enerjisini kendini savunmaya harcar. Bu yüzden "usul asýldan önce gelir" kaidesi çok önemli. Yani asýl olan karne baþarýsýzlýðýdýr, fakat ona yaklaþma usulümüz önceliðe sahiptir. Bu yüzden açýk veya ima ile suçlayýcý ifadelerden uzak durulmalý, hatta yanlýþ anlayýp suçluluk hissetmemesi için de dikkatli olunmalý ki, ümidini kaybetmesin ve cesareti kýrýlmasýn.
4. Karnesi iyi arkadaþlarýyla görüþtürelim: Yarýyýl tatilinde ailelerinin de yardýmýyla birlikte olabilir, baþ baþa kalýp sohbet edebilirler. Birbirinin nasýl baþarýlý olduðu, nasýl ders çalýþtýðý, nasýl not aldýðý, sýnavlara nasýl hazýrlandýðý vb. konularda fikir alýþveriþinde bulunabilirler.
5. Deðerli olduðunu hissettirelim: En büyük motivasyon kaynaðý, bir insana deðer vermek ve bunu hissettirmektir. Nice müstesna insanlar hocasýnýn, annesinin veya babasýnýn deðer vermesiyle, kendisinin bile hayal edemeyeceði seviyelere ulaþmýþtýr.
6. Çevre baskýsýndan koruyalým: Tatil boyunca, akrabalar ve komþular karþýlaþtýðý her öðrenciye karneyi sorar, zayýf karneye sahip çocuklara "baþarýsýz, adam olmaz" gözüyle bakarlar. Bunu kendi aralarýnda da konuþurlar. Eðer aile çocuðuna sahip çýkmazsa, bu olay çevre baskýsýna dönüþür ve öðrenci içine kapanýr. Cesareti büsbütün kýrýlýr, kendisini deðersiz hisseder, baþarma inancýný kaybeder.
Kamil Memiþ Eðitimci

Gönderen: 29.01.2011 - 10:11
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1742 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
33mya (63), turkishdanger (36), LeeNa (56), avara (34), @KIN (43), Sedat KAYHAN (61), burcuburcu (49), emelim (52), yahia (49), huzur (52), nazarboncuð.. (44), fettah (42), asafusta (41), Selim54 (35), excelleron (53), SeHZaDeM (34), sofiumit (41), remzi82 (54), iskender_1 (44), Ibrahim_Kerim (43), ÝSU (31), sadozaydin (38)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.09699 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.